Willem Zijlstra treedt af als CEO FourOne Media
- Media
- 22 dec 2015 @ 11:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieZakelijkPersonaliaMedia
- 22 dec 2015 @ 11:40
- Redactie Media
Willem Zijlstra treedt af als CEO van FourOne Media. Wel blijft hij werken aan een aantal specifieke projecten. Georgette Schlick neemt de verantwoordelijkheid voor FourOne Media over, naast haar rol als CEO van Blue Circle.
FremantleMedia heeft dit nieuws vandaag bevestigd. Zijlstra stopt eind 2015 als leidinggevende van Fremantle’s Nederlandse drama-tak om zich te focussen op zijn eigen projecten. Georgette Schlick neemt de verantwoordelijkheid voor FourOne.Media over, naast haar huidige rol als CEO van Blue Circle, de Nederlandse entertainment-tak van FremantleMedia.
Willem Zijlstra zal onder andere betrokken blijven bij de lopende titels: Celblok H, Dokter Tinus, Heer & Meester en Noord Zuid.
'Ik heb een geweldige tijd gehad bij Blue Circle en FourOne.Media', zegt Zijlstra. 'Desondanks heb ik besloten dat ik mij weer wil focussen op de creatieve ontwikkeling van nieuwe formats, produceren en het regisseren onder mijn eigen paraplu. Ik heb met een fantastisch team mogen werken. Ik ga ze missen, maar weet ook dat ze in goede handen zijn bij Georgette Schlick.'
Georgette Schlick: 'Willem heeft FourOne.Media opgebouwd tot een vooraanstaand dramabedrijf. Gelukkig hoeven we zijn gedrevenheid niet helemaal te missen. Ik ben blij dat hij samen met ons aan verschillende projecten zal blijven werken.'
Zijlstra begon zijn carrière in de media als scriptschrijver bij John de Mol Producties. Na een periode als freelance producer keerde hij terug naar Endemol waar hij Hoofd Drama, Comedy & Soap was voor diverse series waaronder: Baantjer, Goede Tijden Slechte Tijden, Gooische Vrouwen en Evelien. In 2006 startte Zijlstra FourOne.Media, waarmee hij een reeks succesvolle series produceerde zoals: S1NGLE, De Co-assistent en Levenslied.
In 2009 kocht FremantleMedia FourOne.Media. Zijlstra bleef aan als CEO. In deze periode heeft hij een aantal hit dramaseries geproduceerd waaronder Dokter Tinus, Heer & Meester en NOORD ZUID. Zijlstra produceerde ook Celblok H, de Nederlandse bewerking van de Australische FremantleMedia’s Wentworth Prison.
FremantleMedia zal op korte termijn een nieuwe algemeen directeur voor FourOne.Media aantrekken die de dagelijkse aansturing op zich zal nemen en rechtstreeks rapporteert aan Georgette Schlick.
FremantleMedia; ’s wereld grootste televisieproducent maakt onder andere wereldwijd programma’s als: Idols, Got Talent, X Factor, Take Me Out, 5 tegen 5, The Price Is Right, Boer Zoekt Vrouw, Goede Tijden Slechte Tijden, Celblok H. FremantleMedia maakt deel uit van de RTL Group, de Europese leider van entertainment televisiezenders, welke op haar beurt voor 71,5 % in het bezit is van het internationale mediabedrijf Bertelsmann.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Willem Zijlstra
- productiebedrijf
- Georgette Schlick
- televisie
- CEO
- FourOne Media
- drama
- Freemantle
- Blue Circle
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing