BrandDeli haalt marktaandeel van 16%
- Media
- 7 jan 2016 @ 14:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikTelevisieKijkcijfers
- 7 jan 2016 @ 14:03
- Redactie Media
De zenders van BrandDeli hebben het jaar 2015 afgesloten met een recordmarktaandeel van 16,3% in de doelgroep van 20-49 jaar. Hiermee werd een groei van 4% gerealiseerd ten opzichte van 2014. Het marktaandeel in primetime groeide zelfs met 7%, naar 9,3%.
Meerdere BrandDeli zenders zagen hun marktaandeel groeien in 2015. Voor 24Kitchen, FOX, National Geographic Channel en TLC was het afgelopen jaar zelfs het beste jaar ooit. Sinds januari 2015 is het portfolio van BrandDeli versterkt met Eurosport, maar ook de introducties van de nieuwe televisiezender Spike en het online platform Makers Channel hebben bijgedragen aan het succes.
Ondanks de uitdagingen in de eerste maanden van het jaar, wist kidszender Nickelodeon in het belangrijke vierde kwartaal met 4% te groeien ten opzichte van Q4 2014 (6 t/m 12 jaar).
Allard Ruyl, CEO BrandDeli: 'Ik ben enorm trots op dit prachtige resultaat van onze zenders. Dit opgeteld bij onze mooie omzetcijfers en de hoge waardering in het Adformatie Kerstrapport 2015, toont aan dat we een propositie in de markt hebben gezet die echt waarde toevoegt voor onze adverteerders. Wij kijken dus met vertrouwen uit naar verdere en nieuwe samenwerkingen met onze partners in 2016.'
BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online videoplatforms WildHitz en Makers Channel. Samen zorgen deze merken voor een ongekend groot bereik. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel Spot als Online en, Brand Partnerships.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing