Nederlander Almar Latour leidt Dow Jones Media Group
- Media
- 6 jan 2016 @ 10:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkMediaJournalistiekOnline
- 6 jan 2016 @ 10:52
- Jeroen Mirck
Financieel persbureau Dow Jones start een eigen uitgeverij. Deze nieuwe divisie Dow Jones Media Group gaat onder meer het magazine Barron en de websites MarketWatch en Mansion Global verzorgen. De leiding komt in handen van een Nederlander: Almar Latour, nu nog executive editor van zusterbedrijf The Wall Street Journal.
Dow Jones Media Group gaat zich ook bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe producten. In een interne memo van Dow Jones CEO William Lewis wordt eveneens gesproken over 'an increased role in video' en het leiden van 'collaboration projects' met moederbedrijf News Corp.
The Wall Street Journal wordt geen onderdeel van het nieuwe mediabedrijf. In de woorden van Lewis is dit gedaan om de autonomie van andere publicaties te waarborgen.
Almar Latour is al jarenlang een sleutelfiguur bij The Wall Street Journal, waar hij zich onder meer bezig hield met de innovatie van het mediamerk. Hij vertrekt bij WSJ om zich helemaal te kunnen richten op zijn nieuwe rol als uitgever van Dow Jones Media Group.
'The group will focus on consumer and business brands outside WSJ', meldt Dow Jones-topman Lewis in een persverklaring. 'The aim is to replicate the successful Barron’s formula, which has thrived in an autonomous environment. Barron’s is joined in the new unit by MarketWatch, Financial News, Mansion Global and Newsmart. New products, incubated in our Innovation Unit, may also be housed within the DJ Media Group, depending on content, commercial and branding considerations.'
Excited to lead the newly created Dow Jones Media Group. Thank you @wsj & @dowjones colleagues for all your support https://t.co/yqiiyqRZNM
— almar latour (@almarlatour) January 5, 2016
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Barron
- Dow Jones
- uitgeverij
- News Corp
- Wall Street Journal
- Dow Jones Media Group
- MarketWatch
- WSJ
- Almar Latour
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing