Bright nu ook voor junior techies met Bright Kids
- Media
- 26 feb 2016 @ 12:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 26 feb 2016 @ 12:18
- Redactie Media
RTL Z’s techplatform Bright, bekend van Bright.nl en het programma Bright TV, gaat zich voortaan ook richten op de techies van de toekomst met Bright Kids. Dit nieuwe onderdeel van Bright bericht over coole gadgets en leerzame apps voor kinderen (6-12 jaar) en ook op televisie is wekelijks aandacht voor tech voor kids.
Bright maakte de komst van Bright Kids deze week bekend tijdens een speciale Bright TV-uitzending over kinderen en techniek. Deze uitzending werd vorige week opgenomen in de Ziggo Dome tijdens het MegaDojoNL event, waar ruim 1024 kinderen aan het programmeren waren.
Erwin van der Zande, hoofdredacteur Bright: 'Kinderen en technologie is een belangrijk thema. De informatievoorziening voor kinderen en met name ouders die zich willen verdiepen in de mogelijkheden en do's & dont's is heel karig. Daar springen wij met Bright Kids nu in. Wij willen kinderen en ook zeker hun ouders laten zien dat de wereld om ons heen dankzij technologie en programmeren maakbaar is.'
Programmeren en andere technische skills zijn belangrijk voor de toekomst. Er is een groot tekort aan ict'ers in Nederland, maar er wordt hard gewerkt om daar verbetering in te krijgen. Diverse initiatieven willen kinderen al jong enthousiast maken voor programmeren en techniek. Zo ook het jaarlijkse tech event Bright Day, dat vorig jaar ruim 4000 bezoekers trok.
Een speciale Kids Maker Space liet daar ruim 1000 kinderen kennismaken met programmeren. Ook konden ze zelf een ventilator maken en de techniek achter een auto ontdekken, samen met nog vele andere technologische activiteiten. Op Bright Day 2016 zal de Bright Kids hoek nog groter zijn. Exacte data en locatie volgen begin maart.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing