Hoofdredacteur Christiaan Ruesink van AD naar VI
- Media
- 24 feb 2016 @ 13:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVoetbalPersonaliaMediaPrint
- 24 feb 2016 @ 13:31
- Redactie Media
Hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt bij het AD om per 1 mei hoofdredacteur te worden bij Voetbal International. Ruesink was zes jaar hoofdredacteur van het AD, waar hij eerder verantwoordelijk was voor de komst van AD Sportwereld. Bij Voetbal International wordt Ruesink verantwoordelijk voor alle print en online media.
'Na bijna zes jaar hoofdredacteur AD sluit ik een prachtige periode af om een nieuwe stap te maken. Dit is een goed moment', zegt Ruesink (46) in zijn eigen krant, waar hij in 1997 begon als sportverslaggever. 'Voetbal International is een ijzersterk merk. De belangstelling voor voetbal is nog nooit zo groot geweest: de stadions zitten vol, tv-kanalen strijden om de beeldrechten en vrijwel alle grote bedrijven willen zich associëren met voetbal.'
Erik van Gruijthuijsen, directeur journalistiek van de Persgroep: 'Christiaan volgt zijn hart en dat maakt zijn overstap een juiste keuze. Het wordt nog een opgave om de energie en het optimisme waarmee hij de redactie leidde vast te houden.' De Persgroep gaat per direct op zoek naar een nieuwe AD-hoofdredacteur.
Een toptransfer, aldus Robert van den Ham, uitgever van Voetbal International. 'Een op en top mediaman en sportliefhebber met veel kennis en ervaring, ook kijkend naar zijn eerdere functies als sportjournalist bij onder meer het ANP en AD.' Ruesink wordt naast hoofdredacteur ook creative director van zustertitel Sport International.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- online
- hoofdredacteur
- AD
- dagblad
- Persgroep
- voetbal
- Christiaan Ruesink
- media
- tijdschrift
- VI
- sport
- Voetbal International
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing