Lil' Kleine breekt records met Tele2-hit

Lil' Kleine breekt records met Tele2-hit
  • Media
  • 23 feb 2016 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikCampagnesMuziekMerken

De samenwerking van Tele2 met rapper Lil' Kleine, Ronnie Flex, Top Notch en Jack $hirak is een ongekend succes. De hit 'Niet Omdat Het Moet' heeft binnen een week verschillende records gebroken. De single is binnengekomen als nummer 1 in de GfK Single Top 100, Mega Top 50 en staat ook op Spotify bovenaan. Daarnaast haalde de video binnen negen dagen meer dan 1 miljoen views op YouTube. In Nederland is er nog nooit zo veel naar één artiest geluisterd dan op de dag dat het album van Lil’ Kleine uitkwam.

Tele2 heeft dit nummer 'Niet Omdat het Moet' omarmd en een spectaculaire video mogelijk gemaakt die het succesvolle mantra ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ onderstreept. Dit mantra en muziek vormen de basis van de opvallende Tele2-campagne van Indie Amsterdam.

De samenwerking met Lil’ Kleine en Ronnie Flex is volgens Indie Amsterdam een geweldige mogelijkheid voor Tele2 om content te creëren waarmee ze hun consumenten weer kunnen verrassen. Het resultaat is een gedurfde samenwerking met het duo, bekend van onder andere de hit ‘Drank en Drugs’. 

Cilesta van Doorn, managing director Brand & Communication van Tele2: 'Als telecombedrijf zijn we natuurlijk gewend om mensen met elkaar te verbinden. Zo kwam er een geweldige samenwerking tot stand met INDIE Amsterdam en het duo Lil Kleine, Ronnie Flex en producer Jack $hirak. Samen met Vlaamse regisseur Youssef Chellak hebben we de ultieme manier gevonden om ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ tot leven te brengen.'



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken