Lil' Kleine breekt records met Tele2-hit
- 23 feb 2016 @ 11:57
- Redactie Media
De samenwerking van Tele2 met rapper Lil' Kleine, Ronnie Flex, Top Notch en Jack $hirak is een ongekend succes. De hit 'Niet Omdat Het Moet' heeft binnen een week verschillende records gebroken. De single is binnengekomen als nummer 1 in de GfK Single Top 100, Mega Top 50 en staat ook op Spotify bovenaan. Daarnaast haalde de video binnen negen dagen meer dan 1 miljoen views op YouTube. In Nederland is er nog nooit zo veel naar één artiest geluisterd dan op de dag dat het album van Lil’ Kleine uitkwam.
Tele2 heeft dit nummer 'Niet Omdat het Moet' omarmd en een spectaculaire video mogelijk gemaakt die het succesvolle mantra ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ onderstreept. Dit mantra en muziek vormen de basis van de opvallende Tele2-campagne van Indie Amsterdam.
De samenwerking met Lil’ Kleine en Ronnie Flex is volgens Indie Amsterdam een geweldige mogelijkheid voor Tele2 om content te creëren waarmee ze hun consumenten weer kunnen verrassen. Het resultaat is een gedurfde samenwerking met het duo, bekend van onder andere de hit ‘Drank en Drugs’.
Cilesta van Doorn, managing director Brand & Communication van Tele2: 'Als telecombedrijf zijn we natuurlijk gewend om mensen met elkaar te verbinden. Zo kwam er een geweldige samenwerking tot stand met INDIE Amsterdam en het duo Lil Kleine, Ronnie Flex en producer Jack $hirak. Samen met Vlaamse regisseur Youssef Chellak hebben we de ultieme manier gevonden om ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’ tot leven te brengen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Spotify
- records
- Indie Amsterdam
- Lil' Kleine
- hit
- Ronnie Flex
- Tele2
- digitaal
- Top Notch
- single
- YouTube
- muziek
- campagne
- Niet omdat het moet
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing