Maandblad Nestor wegens succes nu ook in de losse verkoop
- Media
- 16 feb 2016 @ 18:50
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TijdschriftuitgeversTijdschriften
- 16 feb 2016 @ 18:50
- Redactie MarketingTribune
Successen in tijdschriftenland zijn al jaren dun gezaaid maar ze zijn er wel. Maandblad Nestor is er zo een. Deze uitgave van de KBO, de grootste ouderenorganisatie van Nederland, kent inmiddels een oplage van 190.000 exemplaren en die groeit nog steeds.
Omdat dit de adverteerder die zich richt op de 50+ doelgroep ook is opgevallen, groeit het blad bovendien fors in omvang. Een opwaartse spiraal zoals je ze nog maar zelden ziet: een dikker blad met goedgemikte informatieve advertenties wordt nog aantrekkelijker voor de lezer.
Het zou te makkelijk zijn om het succes van Nestor louter te verklaren met de trouw aan papier van de doelgroep door koudwatervrees voor digitale media. Max Magazine en Plus, die zich ongeveer op dezelfde doelgroep richten, doen het als papieren uitgave immers ook prima, is de redenering. Daar staat dan weer tegenover dat Linda., dat andere grote succes, toch echt een andere doelgroep heeft.
50-plussers van vandaag de dag redden zich vaak echt wel met tablet en pc. Ze moeten wel, en ze willen ook. En waar nodig geeft Nestor ze dan nog een laatste zetje, met praktische en objectieve informatie. Het blad beschouwt het als zijn missie om lezers via print vertrouwd te maken met digitaal. Daarom is er ook een Nestor-app en claimen ze dat alle ouderen aan de tablet moeten. Kinderen, kleinkinderen en de moderne tijden doen de rest.
50-plussers hechten niettemin aan print en blijven dat waarschijnlijk ook doen. Dat heeft meer met liefde voor papier dan met computervrees te maken. En Nestor doet precies waar tijdschriften sinds jaar en dag in uitblijken: het creëert een wij-gevoel. Het blad staat pal voor en achter zijn lezers, begrijpt ze en kent ze echt.Informeert objectief, inspireert, prikkelt tot nadenken, is vertrouwd en nuttig en soms zelfs wat activistisch.
En klaarblijkelijk werkt dat dus. Gemiddelde leestijd bijna een uur, waardering een 8.
Ondanks de enorme vaste abonnementen-oplage waagt Nestor nu de stap naar de tijdschriftenwinkel. In de overtuiging dat de onderscheidende formule daar ook zal werken. En met ruim 6,4 miljoen 50-plussers in het land zouden er ook mogelijkheden moeten zijn, zou je zeggen.
Samen met Aldipress wordt een grootscheepse landelijke proef opgezet. De lancering wordt ondersteund met het nodige publicitaire kabaal en veel creatieve acties met een knipoog naar de doelgroep. Zo gaan er senior promotiedames op pad en draait een 67-jarige DJ hippe jaren ’60 muziek op de lanceringsdag in de Hilversumse boekhandel Voorhoeve. Wie daar een Nestor koopt, krijgt er gratis een 4 CD box met die muziek bij. Hilversum zal nooit meer hetzelfde zijn. Oma’s bakken appeltaarten voor winkeliers die Nestor een beetje pront in de schappen zetten. Zelfs de bestaande abonnees wordt gevraagd zich ermee te bemoeien.
Verschijnt: week 8, 25 februari | Verkoopprijs € 3,95 | Ruim 1000 verkooppunten landelijk | Uitgever: KBO, ’s-Hertogenbosch | Distributie: Aldipress
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing