NRC gooit magazine DeLUXE op de schop
- 24 feb 2016 @ 10:29
- Redactie Media
NRC Handelsblad sleutelt aan het eigen maandelijkse lifestyle-magazine DeLUXE. Vanaf 30 april verschijnt er maandelijks een vernieuwd magazine bij NRC Weekend. DeLUXE krijgt een nieuwe redactionele formule.
'Het kosmopolitische zusje van de NRC-familie viert de hoofdzaken onder de bijzaken', zo meldt NRC Media. 'Het wordt een cultureel lifestylemagazine dat als enige krantenmagazine van Nederland internationale allure heeft. NRC-lezers worden elke maand bijgepraat over de mooie kanten van het leven en NRC laat ze kennismaken met bijzondere plekken en personen. De lezers kunnen wegdromen, maar het blad staat niet ver van ze af.'
Verhalen, interviews en rubrieken worden in een culturele en persoonlijke context geplaatst, er is aandacht voor duurzaamheid en de redactie zorgt er voor dat er naast luxe ook bereikbare zaken in staan.
Wat is de doelgroep van DeLUXE?
Het nieuwe maandelijkse magazine van NRC wil zowel mannen als vrouwen verleiden die in hun nieuwsgierigheid geen grenzen ervaren tussen culturen en generaties, kortom: de NRC-lezer, van millennials tot hun ouders die zich bewegen in een vijver van intelligente luxe. De NRC-lezer die wereldwijs is, hecht zich aan vrijheid en houdt van kunst en cultuur.
Om bovenstaande doelstelling te bereiken is er gekozen voor een vaste culturele lifestyle-inhoud. De thema’s mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair vinden elke maand hun (vaste) plek.
NRC meldt: 'We streven ernaar om in elk nummer zo veel mogelijk vaste pijlers een plek te geven, én een thema te kiezen waaraan we ook in de grote verhalen extra aandacht besteden. Elke maand is er een groot interview met een internationale bekendheid. In combinatie met verschillende kleine rubrieken en verhalen wordt het nieuwe magazine een levendig geheel.'
Wat verandert er nog meer?
De luxe uitstraling blijft belangrijk. Maar waar in 2010, bij de oprichting van DeLUXE, het luxegevoel mede gecreëerd werd door het grote formaat en glimmende papier, definieert NRC luxe in 2016 op een modernere manier. We kiezen in de nieuwe formule daarom voor een handzaam magazine op een enigszins kleiner formaat, met papier van dezelfde kwaliteit of net iets witter. De uitstraling blijft groots en ruimtelijk, met veel aandacht voor mooie typografie en prachtig afgedrukte fotografie.
'Als adverteerder kun je twaalf keer per jaar binnen een relevant umfeld in contact komen met geëngageerde, hoogopgeleide, kapitaalkrachtige lezers', aldus NRC. 'Door de unieke combinatie van het hoogste selectieve bereik in de AB1 doelgroep en hoog engagement in diezelfde doelgroep is er weinig waste en biedt NRC impact bij AB1.'
Van de NRC-lezers heeft 33,7% interesse in luxe artikelen (t.o.v. 20,2% gemiddeld Nederland) en is 30,3% sterk geïnteresseerd in kunst (t.o.v. 8,8% gemiddeld Nederland). Daarnaast besteedt de NRC-lezer meer geld dan zijn omgeving aan cosmetica en toiletartikelen en is de NRC-lezer runner-up als het gaat om de aanschafprijs (€40.000+) van de meest gebruikte auto van het gezin.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing