Sesamstraat stapt naar Nationale Ombudsman

Sesamstraat stapt naar Nationale Ombudsman
  • Media
  • 15 feb 2016 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenTelevisieContentDoelgroep

De acteurs van Sesamstraat zijn naar de Nationale Ombudsman gestapt. Ze willen dat hij zich hard maakt om het kinderprogramma, dat al enkele jaren onder vuur ligt, op de publieke zender NPO1 te behouden.

Dit heeft Gerda Havertong, al drie decennia een van de vaste 'bewoners' van Sesamstraat, laten weten in het AD

Het programma, dat 40 jaar bestaat, is al jaren onderwerp van discussie. Eerst werd het tijdstip vervroegd. Sinds begin dit jaar is Sesamstraat niet meer in de vooravond te zien op NPO1, maar op het digitale themakanaal NPO Zapp Xtra om 18.40 uur en op NPO Zapp om 10.35 uur.  

'Het belang van het educatieve aspect raakt ondergesneeuwd', zegt Havertong. 'Sesamstraat mag niet verstopt worden. NPO Zapp Xtra is bovendien op een kanaal waar mensen voor moeten betalen. Dat is respectloos naar kinderen toe.' Ter nuancering: bij Ziggo en KPN zit NPO Zapp Xtra wel gewoon in het basispakket. 

De acteurs vrezen voor het einde van het programma. Medio 2017 loopt de Amerikaanse licentie af. Havertong vreest dat het niet wordt verlengd.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken