Wendy van Dijk brengt haar blad onder bij TMG

Wendy van Dijk brengt haar blad onder bij TMG
  • Media
  • 8 feb 2016 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentMediaPrint

Na een maandenlange zoektocht heeft Wendy van Dijk een nieuwe partner gevonden voor haar eigen tijdschrift: Telegraaf Media Groep (TMG). Beide partijen spreken over een 'compleet uitgeefplatform' onder het motto 'Een zoektocht naar geluk’. Naast de reeds bestaande titel Wendy komt er ook onder meer de spin-off Wendy Gezond.

Wendy van Dijk: 'Ik ben blij dat we nu met de kennis en ervaring van TMG nieuwe stappen kunnen zetten. We gaan van vier naar zes nummers per jaar in 2016 en we maken daarnaast een Moederdag-special. Bovendien gaan we de titel Wendy Gezond introduceren. Ook gaan we vanzelfsprekend door met Wendy online. Na een uitgebreide oriëntatie hebben we voor TMG gekozen, omdat het bedrijf het meest brede idee ontwikkelde over de samenwerking en een indrukwekkende visie gaf op de toekomst. Mijn motivatie is om de thematiek "Geluk" aan alle kanten uit te werken en dat kan perfect met TMG. Ze zien daar enorme mogelijkheden en die spreken ons erg aan.'

Verbreding van bladformule

Harry de Wit, uitgeefdirecteur TMG Landelijke Media: 'Wij kijken er naar uit samen met Wendy haar initiële succes verder te verdiepen. Dat doen we door onze journalistieke competenties in te zetten voor de doorontwikkeling en verbreding van de formule, maar ook door ons in te zetten voor werving van abonnees en adverteerders. Onze aanzienlijke kennis en ervaring op dat terrein zetten we met plezier in voor Wendy. We zijn bovendien goed in staat om, aanvullend op het bestaande platform, proposities te ontwikkelen op het gebied van bewegend beeld, radio of online thema-televisie. En we kunnen onze eigen merken en ons grote bereik inzetten voor verdere activatie en distributie van het merk Wendy.'

Het eerste gezamenlijke nummer verschijnt op 17 maart. In lijn met de ambitie van Wendy om ‘zoeken naar geluk’ het komende jaar nog diepgravender uit te werken, is in dit eerste nummer de aandacht voor deze zoektocht gekoppeld aan het thema 'Gezonder eten en gelukkiger leven'. Als vanouds zal het magazine worden gebouwd op de vier vertrouwde sub-thema's Liefde & Vriendschap, Vrijheid & Ambitie, Mooi & Gezond en Geven & Ontvangen. Wendy zelf zal als altijd een zeer actieve rol vervullen en is van plan 'verrassende interviews' te doen.

Wisseling van de wacht

De dagelijkse leiding van Wendy blijft in handen van hoofdredacteur Robert Heukels en art director Anneke Krull, die een jaar geleden het visuele concept van Wendy ontwierp. Dit team gaat samenwerken met TMG Natives de nieuwe custom publishing-afdeling van TMG onder leiding van Mirjam Brinks. 

Vorig jaar was het blad Wendy nog onder de hoede van Femmetje de Wind (ex-Jackie), maar die samenwerking liep uit op een breuk. De Wind stapte op om zich meer op 'conceptmatige projecten' te kunnen richten. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken