Blendle en PAPER bieden samen digitaal abonnement
- Media
- 15 mrt 2016 @ 18:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaVerdienmodellenJournalistiekOnline
- 15 mrt 2016 @ 18:53
- Redactie Media
Online kiosk Blendle heeft naast de mogelijkheid om losse artikelen te kopen dinsdag ook een betaalsysteem geïntroduceerd voor digitale abonnementen. Op de website van Persgroep-startup PAPER kunnen nieuwsjunkies vanaf nu een abonnement op PAPER afsluiten via hun Blendle-account. De komende maanden volgen meer Nederlandse en Duitse websites.
'Uiteindelijk is het de bedoeling dat je op elke journalistieke website met je Blendle-account kunt betalen', zegt oprichter Alexander Klöpping. 'We ergeren ons al jaren aan hoe ingewikkeld het is om digitaal een abonnement op een krant en tijdschrift te nemen. Je moet zo ongeveer je bloedgroep invullen voordat je een proefabonnement kunt afsluiten. Veel mensen hebben best geld over voor echt goede journalistiek, maar als je het zo moeilijk maakt, haakt bijna iedereen af. Wij hebben onze technologie nu uitgebreid met een simpel abonneemodel en beschikbaar gemaakt voor uitgevers, zodat je met je Blendle-account met maximaal twee klikken door elke betaalmuur kunt.'
Barbara van Beukering, oud-hoofdredacteur van Het Parool en oprichter van PAPER, is blij met de primeur. 'Het is gek dat het zoveel makkelijker was om je op Spotify of Netflix te abonneren dan op kwaliteitsjournalistiek. Blendle lost dat op: het is nu zelfs makkelijker. Binnen twee klikken kun je PAPER een maand gratis lezen. Supersympathiek, om met Blendle te spreken.'
'We wilden dit nieuwe abonneemodel graag lanceren met PAPER', zegt Klöpping. 'PAPER maakt elke dag een selectie van de beste artikelen uit kranten als de Volkskrant, AD. Het Parool en Trouw, voor een paar euro per maand. Voor veel van de Blendle-gebruikers is dat ideaal.'
De afgelopen maand werd een betaversie van het Blendle-abonneemodel al getest op het Duitse Übermedien, een mediawebsite die dit jaar werd opgericht door twee Duitse journalisten. De twee hebben nu al 1.250 abonnees die 4 euro per maand betalen. Klöpping: 'Als twee journalisten dat in korte tijd voor elkaar kunnen krijgen met een nieuwe site, dan moeten PAPER en andere Nederlandse media met onze hulp makkelijk een veelvoud daarvan kunnen krijgen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- kiosk
- media
- Persgroep
- Barbara van Beukering
- Alexander Klöpping
- PAPER
- Blendle
- Übermedien
- abonnement
- digitaal
- journalistiek
- samenwerking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing