Jaarcijfers RTL: herstel in tweede helft 2015
- Media
- 10 mrt 2016 @ 11:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DigitaalContentTelevisieZakelijkOnline
- 10 mrt 2016 @ 11:59
- Redactie Media
RTL Nederland heeft zich afgelopen najaar hersteld van een 'teleurstellend' voorjaar, zo blijkt uit de jaarcijfers van RTL Group. In ons land is het winstniveau gehandhaafd en de omzet licht gestegen. De Nederlandse tak zet volop in op innovatie.
'We sluiten 2015 met grote tevredenheid af', aldus CEO Bert Habets van RTL Nederland over de uitgesplitste jaarcijfers van het moederbedrijf. 'Na een teleurstellende eerste helft, hebben we in het tweede deel van 2015 een mooie inhaalslag gemaakt en ons winstniveau kunnen handhaven. Het licht aantrekken van de markt, de stabiele performance van onze zenders en hogere distributieopbrengsten waren hiervoor de belangrijkste oorzaken.'
RTL Nederland heeft flink geïnvesteerd in een innovatieve strategie 'waarin we de consument elke dag op een relevante manier willen bereiken en verrassen'. Dit heeft onder andere geresulteerd in de lancering van het nieuwe RTL Z met een eigen 24-uurs zender, de continue groei van de eigen VOD-platformen en de snelle groei van RTL MCN met een groot aantal nieuwe contentmakers. 'Bovendien hebben we ons ventures portfolio uitgebreid en zijn we andere verrassende partnerships aangegaan, zoals met Triade Media en de joint venture met SpotX', aldus de topman.
'De grilligheid van de markt en de constante innovatie van onze business, vraagt van ons een flexibele mentaliteit en de durf om snel te handelen', zegt Habets. 'Niet alleen het lanceren van nieuwe initiatieven is een kunst, ze elke dag door ontwikkelen en verbeteren bepaalt uiteindelijk het succes.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing