Jaarcijfers RTL: herstel in tweede helft 2015

Jaarcijfers RTL: herstel in tweede helft 2015
  • Media
  • 10 mrt 2016 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalContentTelevisieZakelijkOnline

RTL Nederland heeft zich afgelopen najaar hersteld van een 'teleurstellend' voorjaar, zo blijkt uit de jaarcijfers van RTL Group. In ons land is het winstniveau gehandhaafd en de omzet licht gestegen. De Nederlandse tak zet volop in op innovatie.

'We sluiten 2015 met grote tevredenheid af', aldus CEO Bert Habets van RTL Nederland over de uitgesplitste jaarcijfers van het moederbedrijf. 'Na een teleurstellende eerste helft, hebben we in het tweede deel van 2015 een mooie inhaalslag gemaakt en ons winstniveau kunnen handhaven. Het licht aantrekken van de markt, de stabiele performance van onze zenders en hogere distributieopbrengsten waren hiervoor de belangrijkste oorzaken.'

RTL Nederland heeft flink geïnvesteerd in een innovatieve strategie 'waarin we de consument elke dag op een relevante manier willen bereiken en verrassen'. Dit heeft onder andere geresulteerd in de lancering van het nieuwe RTL Z met een eigen 24-uurs zender, de continue groei van de eigen VOD-platformen en de snelle groei van RTL MCN met een groot aantal nieuwe contentmakers. 'Bovendien hebben we ons ventures portfolio uitgebreid en zijn we andere verrassende partnerships aangegaan, zoals met Triade Media en de joint venture met SpotX', aldus de topman. 

'De grilligheid van de markt en de constante innovatie van onze business, vraagt van ons een flexibele mentaliteit en de durf om snel te handelen', zegt Habets. 'Niet alleen het lanceren van nieuwe initiatieven is een kunst, ze elke dag door ontwikkelen en verbeteren bepaalt uiteindelijk het succes.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken