Olympische Spelen 2018 en 2020 bij Eurosport en de NOS te zien
- Media
- 21 mrt 2016 @ 11:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOlympische Spelen
- 21 mrt 2016 @ 11:08
- Redactie Media
Eurosport gaat samen met de NOS de Olympische Spelen van PyeongChang in 2018 en Tokio in 2020 uitzenden. De NOS en Eurosport zorgen er samen voor dat de Nederlandse kijker niets hoeft te missen van de Olympische Spelen en deze via elk scherm kan volgen.
Discovery Networks Benelux en de NOS hebben een televisie- en multi-platform overeenkomst getekend voor het uitzenden van de Olympische Spelen in Nederland. Dit houdt in dat de NOS een sub-licentieovereenkomst heeft voor de audiovisuele- en radio rechten voor de Olympische Spelen van 2018 en 2020. De rijke Olympische geschiedenis van de NOS wordt hiermee voortgezet.
Het rechtenpakket van de NOS bestaat verder uit de digitale rechten van de programmering die de NOS via het lineaire televisiekanaal uitzendt. Discovery Networks Benelux behoudt het recht om alle sporten van de Olympische Spelen zowel lineair als non-lineair uit te zenden op haar zenders Eurosport 1, Eurosport 2 en via de Eurosport Player.
Deze overeenkomst versterkt de rol van Eurosport als dé Olympische sportzender van Europa. De strategische investeringen in sportrechten geven Eurosport de unieke mogelijkheid om fans van het begin tot het einde bij de Spelen te betrekken en de toekomstige Olympische sterren dag-in, dag-uit te volgen in hun voorbereidingen naar het hoogtepunt: de Olympische Spelen. Eurosport behoudt het recht om twee sportdisciplines exclusief voor zowel de Spelen in 2018 als de Spelen in 2020 live uit te zenden, waaronder ijshockey voor PyeongChang. De NOS mag van deze sporten wel samenvattingen uitzenden.
Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: 'De rijke Olympische geschiedenis van de NOS in combinatie met onze innovatieve manier van verhalen vertellen en Eurosport die het hele jaar door Olympische sporten uitzendt, geeft ons niet alleen de gelegenheid om de mooiste momenten, maar ook alle momenten van de Olympische Spelen met iedereen te kunnen delen via elk scherm. Eurosport gaat programma’s uitzenden die de Nederlandse kijkers met elkaar verbindt vanwege de gezamenlijke trots voor onze deelnemende Olympische atleten. Doordat de Spelen nu zowel bij Eurosport als de NOS te zien zijn, kunnen we de Nederlandse kijker nog meer mooie programma’s bieden over onze sporthelden.'
Jan de Jong, Algemeen Directeur NOS: 'Het Olympisch vuur brandt bij de NOS al sinds 1964 en doordat we een overeenkomst hebben kunnen sluiten met Discovery Networks Benelux komen daar nu nog minstens vijf jaar bij. Deze overeenkomst is goed nieuws voor het Nederlandse publiek en voor de Nederlandse sport. De NOS is immers de enige omroep in dit land die álle Nederlandse sporten op de voet volgt, dag in dag uit, ook als het geen Olympisch jaar is. Maar omdat wij altijd het hele verhaal willen vertellen, is het cruciaal dat we er ook zijn als het om Olympische medailles gaat. Dat kan nu. Komende zomer in Rio, maar ook straks in 2018 en 2020, precies zoals het publiek van ons gewend is.'
De Olympische Spelen zijn populair bij het Nederlandse publiek. Meer dan 13.4 miljoen mensen keken via de NOS naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Dat is meer dan 88% van de Nederlandse bevolking. De wintereditie in Sotchi werd zelfs door 14 miljoen mensen (91% van de bevolking) bekeken.
In juni 2015 hebben Discovery Communications en het Internationale Olympische Comité (IOC) bekend gemaakt de exclusieve multimedia rechten te hebben aangekocht van de Olympische Spelen in de periode 2018-2024 voor 50 Europese landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing