Twinkle breidt uit naar België

Twinkle breidt uit naar België
  • Media
  • 16 mrt 2016 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceJournalistiekMediaOnlineDigitaal

Minoc Media Services en BBP Media maken vandaag bekend dat België zijn eigen Twinkle krijgt. De van oorsprong Nederlandse vaktitel is vandaag en morgen aanwezig op de Shopping Innovation Expo in Brussel waar de samenwerking bekend is gemaakt.

Twinkle is het grootste onafhankelijke kennis- en informatieplatform voor digital commerce ondernemers en professionals in Nederland , en vanaf 28 april 2016 ook in België. Met nieuws, achtergronden, praktijkcases, research en persoonlijke verhalen is Twinkle actueel en inspirerend. Twinkle zal in België bestaan uit een Nederlandstalig magazine en de website Twinkle-magazine.be.

Twinkle België wordt in licentie uitgegeven door Minoc Media Services, gebruikmakend van de kennis en expertise van BBP Media, uitgever van Twinkle in Nederland. De inhoud van zowel het magazine als de website wordt samengesteld door de Belgische en Nederlandse redacties, onder leiding van Bart Stoffels, hoofdredacteur van Twinkle België. Het magazine verschijnt in België zes keer per jaar, daarnaast wordt er een jaarboek uitgegeven.

In de zes reguliere nummers vindt de lezer praktische tips, cases, research, cijfers en nieuws op het gebied van digital commerce. In het jaarboek, de Twinkle100, duidt de redactie het totale Belgische digital commerce landschap aan de hand van marktonderzoek en bedrijfspresentaties. Daarnaast staan er in België al twee Twinkle-events gepland: Big Data in E-commerce op 12 mei 2016 (officiële lancering Twinkle in België) en de lancering van Twinkle100 in België op 20 oktober 2016.

Waarom Twinkle in België?

Uit een uitgebreid onderzoek onder Belgische webshophouders blijkt dat er veel behoefte is aan een Belgisch vakblad over digital commerce. ICT-uitgever Minoc Media Services kreeg bovendien in de afgelopen jaren steeds meer vragen van toeleveranciers of zij in staat waren in hun communicatiebehoefte richting Belgische webshops te voorzien.

‘België loopt, in vergelijking tot bijvoorbeeld Nederland, nog steeds  achter op het gebied van digital commerce’, zegt Leo Vogels, directeur van Minoc Media Services. ‘Recente cijfers laten zien dat België bezig is met een razendsnelle inhaalslag. Om deze slag te waarborgen en het geheel te kunnen kaderen, is er in ons land een grote behoefte aan een kennisplatform rond digital commerce. Daar spelen we met de introductie van Twinkle België op in.’

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken