VPRO experimenteert met VR voor tv-serie Missie aarde
- Media
- 14 mrt 2016 @ 10:38
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DigitaalVideoTelevisieVirtual Reality
- 14 mrt 2016 @ 10:38
- Redactie Media
Virtual Reality is de toekomst, dus is het interessant om daarmee te experimenteren. De VPRO is nooit vies geweest van experimenten, dus stort de publieke omroep zich nu op VR. Liefhebbers van de SF-comedyserie 'Missie Aarde' kunnen sinds zondag virtueel aan boord stappen van het ruimteschip Tasman en kennismaken met het astronautenleven op een ruimteschip anno 2063.
De VPRO lanceerde zondag via de eigen VR-app (iPhone/Android) en YouTube een VR-film die hoort bij de serie Missie Aarde. In de film kom je oog in oog - op nog geen meter afstand - te staan met de astronauten uit de serie. De lancering van de film valt samen met het tweede seizoen van de tv-serie, eveneens op zondag.
In Missie Aarde tellen we af naar het jaar 2063, de poolkappen zijn gesmolten en de wereld staat onder water behalve Nederland. Zeven astronauten zijn op last van het Ministerie van Ruimtezaken op missie gestuurd om een nieuwe thuisplaneet voor de mensheid te vinden. Voor een 'uitwisselingsproject' van het Ministerie kunnen achterblijvers op aarde de ruimte ingeschoten worden en een kijkje nemen in het dagelijks leven van de redders van het universum.
De VPRO hintte vorige week al naar de komst van de film in een opvallende vacature die de omroep plaatste in verschillende dagbladen. In deze vacature stelde de VPRO op zoek te zijn naar een Astronaut, gespecialiseerd in communicatie. Onderdeel van de sollicitatieprocedure zou een 'virtuele training' zijn waarin je kennis maakt met de astronauten.
De film is gemaakt in samenwerking met het VPRO Medialab. Regie van de film is net als bij de tv-serie in handen van Tim Kamps. In de film zijn de acteurs Kim van Kooten, Alex Klaasen, Leo Alkemade, Raymond Thiry en Wart Kamps virtueel te bewonderen.
De VPRO maakt ruimte voor experiment en vernieuwing en is de eerste Nederlandse omroep die begon met het ontwikkelen van virtual reality films voor radio- en televisieprogramma’s. Missie Aarde is het derde VR-project van de omroep. Eerdere producties waren een VR-film rondom de serie 'De volmaakte mens', en een virtuele 'Peepshow'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing