Wayne Parker Kent investeert in online modeplatform startup The Next Closet
- Media
- 25 mrt 2016 @ 00:26
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- E-commerceWebwinkelOnline
- 25 mrt 2016 @ 00:26
- Redactie MarketingTribune
De Nederlandse startup The Next Closet heeft 1 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De investering zal worden gebruikt om de sterke groei van het bedrijf verder te versnellen.
Geïnspireerd door hun eigen behoefte om hun gebruikte, maar nog mooie, kleding een duurzaam nieuw leven te geven én hieraan te verdienen, richtten Thalita van Ogtrop en Lieke Pijpers drie jaar geleden een online marktplaats voor tweedehands merkkleding op: The Next Closet. Lieke Pijpers: 'De snel groeiende handel via ons platform bevestigde de behoefte aan mooie tweedehands kleding. Om deze groei te kunnen faciliteren en versnellen, zijn we een investeringsronde gestart.'
In Wayne Parker Kent, de grootste online uitgeverij van Nederland, vonden ze een goede match. Onder de vlag van de Amsterdamse uitgeverij varen onder andere de online magazines NSMBL, Beautify en Famme. CEO Slaven Mandic: 'Wayne Parker Kent bereikt bijna 10 miljoen Nederlanders, waaronder zo’n 6 miljoen vrouwen. Door te investeren in The Next Closet koppelen we een relevante service aan ons publiek.'
Behalve Wayne Parker Kent investeerde onder meer ook business angel Maarten Beucker Andreae (voormalig ceo en co-founder van 2dehands.be).
Met door de investering gestuwde innovaties hoopt The Next Closet meer gebruikers aan te trekken. Zo verschijnt er volgende maand een The Next Closet-app die het verkopen van items nog gemakkelijker maakt. Daarnaast betreedt The Next Closet naar verwachting binnenkort de Belgische markt. Om deze ontwikkelingen te faciliteren zal ook het team achter The Next Closet spoedig groeien.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing