Directeur Jeroen Hillenaar vertrekt per direct bij Clear Channel

Directeur Jeroen Hillenaar vertrekt per direct bij Clear Channel
  • Media
  • 29 apr 2016 @ 21:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameZakelijkPersonaliaOutdoor

Clear Channel International heeft het onverwachte vertrek bekendgemaakt van Jeroen Hillenaar als algemeen directeur bij Clear Channel Hillenaar. Hillenaar heeft aangegeven zijn ondernemerschap elders te willen ontplooien. Per direct worden ‎zijn verantwoordelijkheden overgenomen door Tom Motmans, tevens algemeen directeur van Clear Channel België. Motmans leidt nu beide landen. Hij blijft rapporteren aan de Europese topman Matthew Dearden.

Het vertrek van Hillenaar leidt ook direct tot een naamsverandering van de outdoor-exploitant. 'Om de volgende fase in de ontwikkeling van de Nederlandse organisatie te onderstrepen', bevestigt CCI dat de organisatie vanaf nu de naam Clear Channel Nederland draagt. Tevens wordt Jan Wichers tot country manager Nederland benoemd.

'Uiteraard wil ik Jeroen Hillenaar hartelijk danken voor zijn inzet en positieve bijdrage aan het bedrijf', laat Matthew Dearden, president Europe van Clear Channel, weten. 'Ik wens hem veel succes toe met zijn toekomstige activiteiten.'

'Pionier in outdoor-reclame'

In 1990 richtte Jeroen Hillenaar het Nederlandse out-of-home bedrijf op, dat in 2001 onderdeel werd van Clear Channel International en in 2012 werd omgedoopt tot Clear Channel Hillenaar. 

Jeroen Hillenaar: 'Als pionier betrad ik ruim 25 jaar geleden de Nederlandse mediawereld en met trots maakte ik deel uit van het internationale team dat de afgelopen vijftien jaar het succes van de organisatie verder uitbouwde. Nu is het juiste moment aangebroken mijn functie neer te leggen." Hij voegt hieraan toe: "De klant heeft in onze organisatie altijd centraal gestaan en ik garandeer dat dit in de vertrouwde en ervaren handen van mijn opvolgers zo blijft.'

Over de opvolging zegt Matthew Dearden: 'Ik ben verheugd dat Tom Motmans de verantwoordelijkheid voor Clear Channel Nederland op zich wil nemen naast zijn huidige rol als general manager van België. Hij beschikt over uitzonderlijke leidinggevende capaciteiten, die aantoonbaar geresulteerd hebben in de recentelijke groei van ons digitale out-of-home netwerk in België. Ik heb er alle vertrouwen in dat het bedrijf onder leiding van Tom, in samenwerking met het Nederlands managementteam, de reeds ingeslagen veelbelovende digitale weg succesvol vervolgt.' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken