Donald Duck en AutoWeek verkopen samen auto's

Donald Duck en AutoWeek verkopen samen auto's
  • Media
  • 15 apr 2016 @ 15:06
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentActiesTijdschriftenPrint

De twee grote 'mannenbladen' Donald Duck Weekblad en AutoWeek bundelen deze week hun krachten met een speciaal auto-leespakket. AutoWeek zet de bijzondere auto van Donald Duck in het zonnetje: de Duckatti 313. In het automagazine staat een doorsnede met de bijzondere technische specificaties. Donald Duck zelf geeft een auto weg... als bouwpakket.

De komende editie van het vrolijke weekblad staat helemaal in het teken van auto’s en brengt een ode aan de 313. De Duckatti is een bijzonder duurzame auto, want Donald Duck is al bijna tachtig jaar de trotse eigenaar van de felrode cabriolet.

De 'Duckatti' is geïnspireerd op een American Bantam uit 1938. De 313 is zo bijzonder omdat hij bestaat uit onderdelen van automodellen die niet meer beschikbaar of vervangbaar zijn. De motor is van het merk Mixwell uit 1920, het onderstel komt van een Ford en de wielen zijn oorspronkelijk van een grasmaaier. 

Uitgever Sanoma doet vaker combi-acties met tijdschriften. Het bijzondere aan dit auto-leespakket is dat er op content-niveau echt kruisbestuiving heeft plaatsgevonden.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken