AD.nl lanceert vernieuwde website in bèta

AD.nl lanceert vernieuwde website in bèta
  • Media
  • 10 mei 2016 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineJournalistiekWebsiteNieuwsmedia

Persgroep-dagblad AD lanceert vandaag de bèta-versie van zijn vernieuwde website. Over een paar weken vervangt deze de bestaande AD.nl definitief. Met deze bèta-versie kunnen bezoekers de komende weken alvast wennen aan de nieuwe vormgeving en functionaliteiten. Voor de makers biedt het de kans de site te testen en te toetsen op user experience.

De reden voor de vernieuwing van AD.nl was de behoefte aan een modernere 'look & feel' en optimale infrastructuur. De huidige site bestond al jaren en was toe aan een vervanging. De techniek achter de nieuwe website biedt de mogelijkheid om betere koppelingen te maken met de content van de krant.

Een van de belangrijkste vernieuwingen is de versteviging van het regionale nieuws. Vanaf vandaag  wordt regionaal nieuws gebracht vanuit 28 regio’s. Dit aantal zal gedurende het jaar worden uitgebreid. Op de nieuwe AD-site zal ook met registratie worden gewerkt, zodat gebruikers hun voorkeuren kunnen vastleggen.

Na de bèta-versie en latere lancering van de site volgt deze zomer de vernieuwing van de mobiele app. De huidige IOS- en Android-app worden op verschillende elementen verbeterd.

Dennis van Luling, chef AD.nl: ‘We komen dichterbij met 28 regio’s and counting in de rest van het jaar. Een dynamische en moderne site, uiteraard responsive, met mobile-first design. Beeld krijgt een dominantere rol. Met state-of-the-art techniek kunnen wij continu doorontwikkelen voor zowel de behoeften van de lezers als de adverteerder.’

Bekijk de bèta-versie op nieuw.ad.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken