Classic FM loodst scholieren door eindexamens
- 12 mei 2016 @ 00:04
- Redactie Media
Classic FM past zijn programmering aan tijdens de eindexamenperiode. Van 12 tot en met 27 mei ondersteunt het non-stop klassieke muziekstation de 'blokkende' scholieren met speciaal geselecteerde muziek om rustig en ontspannen te kunnen studeren.
Gedurende twee weken haalt Classic FM bombastische en heftige composities uit de programmering en worden scholieren gemotiveerd om te studeren met klassieke muziek. Uit vele studies blijkt muziek een positief effect te hebben op de hersenen en concentratie. Classic FM consulteerde zelfs neuropsycholoog Erik Scherder, die het effect van muziek en klassieke instrumenten op het brein kan verklaren.
Professor Erik Scherder, neuropsycholoog: 'Studenten kunnen heel goed studeren met muziek, zolang het zich afspeelt op de achtergrond en niet afleidt. Er zijn bepaalde instrumenten zoals de viool en cello die ons aanspreken, omdat het heel erg lijkt op de menselijke stem. Deze instrumenten werken stressverlagend en zorgen voor ontspanning.'
Classic FM is het populairste klassieke radiostation van Nederland met overdag non-stop de beste en mooiste klassieke werken en speciale programma's zoals 'Movies Monday', 'Feel Good Friday' en 'Smooth Sunday Morning'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing