Marc Schweppe hoofdredacteur van Accountant

Marc Schweppe hoofdredacteur van Accountant
  • Media
  • 23 mei 2016 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaJournalistiekTijdschriftenMedia

Marc Schweppe is de opvolger van Tom Nierop als hoofdredacteur van het kwartaalmagazine Accountant en het nieuws- en debatplatform Accountant.nl, onderdeel van de beroepsorganisatie van accountants NBA. Folkert Oosting treedt bij de organisatie in dienst als beleidsadviseur communicatie.

De huidige hoofdredacteur Tom Nierop neemt op 13 juni afscheid van de NBA. Hij heeft ruim veertien jaar leiding gegeven aan de redactie van het vakmedium Accountant, maar wil nu als freelancer meer tijd vrijmaken voor andere zaken.

Nierop begon in 2001 bij het toenmalige NIVRA als hoofdredacteur van het maandblad ‘de Accountant’. In 2007 startte hij met Accountant.nl, een nieuws- en debatsite voor de accountantssector. Na de fusie van NIVRA en NOvAA werd Nierop hoofdredacteur van het gecombineerde maandblad Accountant en de bijbehorende website. Het vakblad is sinds 2015 omgevormd naar een kwartaalmagazine.

Opvolger Marc Schweppe is momenteel woordvoerder en senior communicatieadviseur bij de NBA. Daarvoor werkte hij onder andere als communicatiemanager bij Deloitte.

Folkert Oosting treedt nieuw in dienst bij de NBA als beleidsadviseur communicatie. Eerder was Oosting o.a. communicatiestrateeg bij het waterschap Hollands Noorderkwartier en interim-adviseur.

Nieuwe woordvoerder en persvoorlichter van de NBA is Jan Jaap Boontjes, sinds begin 2016 tevens manager public affairs bij de NBA. Hij werkte eerder als beleidsadviseur voor de VVD-fractie in de gemeente Amsterdam.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken