Spotify stelt playlists open voor sponsors
- 30 mei 2016 @ 11:11
- Redactie Media
Muziekdienst Spotify heeft zijn mogelijkheden voor adverteerders verbreed. Voortaan kunnen bedrijven sponsor worden van de populaire playlists van Spotify zelf, met soms miljoenen volgers. Voorheen was het voor merken alleen mogelijk om zelf playlists te starten, waarbij het opbouwen van fans veel tijd en moeite kost.
Populaire playlists zijn onder meer Monday Morning Commute, Cardio, Power Workout en Teen Party. Het voordeel van dit soort lijsten is niet alleen het vaak enorme bereik, maar ook de mogelijkheid om specifieke dolegroepen te bereiken, zo zegt Brian Benedik, Spotify's VP-global head of sales, tegen AdAge. De zogenoemde owned-and-operated playlists zijn volgens hem goed voor ruim 1 miljard streams per week. Benedik spreekt over native advertising, 'niet interruptive maar immersive'.
Spotify start met een selectie van 25 playlists. Bovendien wordt de sponsoring vooralsnog alleen aangeboden in de VS. Op termijn zal vermoedelijk de rest van de wereld volgen.
Twitter Audio Cards
Nederlandse marketeers kunnen al wel inhaken op de recente samenwerking tussen Spotify en Twitter Audio Cards. Hiermee kunnen gebruikers op Twitter nieuwe muziek luisteren en ontdekken door previews van 30 seconden die direct beschikbaar zijn op hun timeline. Als onderdeel van de samenwerking wordt Spotify ook geïntegreerd in Twitter Moments, om de luisterervaring binnen het platform nog beter en deelbaar te maken.
Met Twitter Audio Cards wordt een Spotify-track in een tweet direct in de timeline afgespeeld. Gebruikers kunnen hiermee niet alleen muziek luisteren, maar krijgen ook direct informatie over de artiest en het album te zien. De samenwerking voegt ook een extra audio-component toe aan Twitter Moments. De miljoenen tracks op Spotify geven namelijk nog meer toegang tot de beste content wereldwijd op momenten dat die door gebruikers vaak wordt gedeeld.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing