Christel van den Hazel gaat innovatie Persgroep aanjagen

Christel van den Hazel gaat innovatie Persgroep aanjagen
  • Media
  • 3 jun 2016 @ 15:10
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladuitgeversPersonalia

Christel van den Hazel, nu nog commercieel directeur bij De Persgroep, krijgt een andere functie. Zij zal de innovatie van de nieuwsuitgever gaan aanjagen in de functie van directeur Business Development.

De Persgroep is met adverteerders, media- en reclamebureaus en vakmedia in Manchester voor twee dagen vol netwerken en inspiratie.

De Advertiser's Summit wordt geopend door Christel van den Hazel en zij heeft nieuws over haar eigen positie. Zij zal haar functie van Commercieel Directeur inruilen voor die van Directeur Business Development.

De Persgroep gaat het aansturen van sales verdelen over twee functies. Lauren van der Heijden is Directeur Corporate Sales, en Kees Reinders wordt Directeur Regional Sales.

De Advertiser's Summit van dit jaar ademt een andere sfeer dan die van vorig jaar in Kopenhagen. Wat in het vliegtuig op weg naar Manchester al opvalt, is dat er niet alleen meer mediabureaus mee zijn dan vorig jaar maar dat de delegaties ook zwaarder zijn en meestal worden aangevoerd door de mediabureau CEO's zelf. De Advertiser's Summit begint school te maken.

Wat ook anders is, is de toon. De Persgroep wil de bescheidenheid van zich afgooien en claimt luid en duidelijk de nummer 1 positie in dagbladen en nieuwsmedia.

Los van dit zelfbewustzijn, is het verhaal ook anders dan vorig jaar. De Persgroep is niet meer vooral het verhaal van de Volkskrant en AD maar nu - na de overname van Wegener - nadrukkelijk ook van regionale dagbladen. En er is zelfs volop aandacht voor huis-aan-huis bladen, radio - Qmusic - en natuurlijk ook voor online, waarin De Persgroep net als in print nadrukkelijk investeert.

Christel van den Hazel heeft in haar voordracht ook aandacht voor de regio: 'Je hoort vaak dat het nieuws overal is, als een commodity. Maar dat is helemaal niet zo. Zo is regionaal kwaliteitsnieuws schaars. En De Persgroep maakt het en met succes. Wij gaan onze huis-aan-huisbladen een facelift geven. We gaan ze relevanter maken, met meer ruimte voor user generated content en ook meer mogelijkheden voor adverteerders. Huis-aan-huisbladen laten een enorm hoge conversie naar online zien, daar kunnen adverteerders die de ruimte krijgen om op de juiste plek relevante aanbiedingen doen hun voordeel mee doen.'

De Persgroep heeft in de afgelopen periode uitgebreid gesproken met adverteerders over de vraag wat zij van De Persgroep verwachten. Christel van den Hazel: 'Wat adverteerders van ons willen is creativiteit, expertise die ze zelf niet hebben, schaal in het bereiken van doelgroepen, onderscheid van andere aanbieders en bewijs - laten zien dat het werkt. Het leveren van bewijs is super belangrijk. Het blijkt dat vooral veel kleinere adverteerders geen idee van de effectiviteit van hun campagnes hebben. Daarom zijn wij als aanvulling op MediaLab per 1 mei PerformanceLab begonnen.'

Christel van den Hazel pleit voor meer samenwerking tussen media-exploitanten: 'Als exploitanten moeten wij niet alleen naar elkaar kijken maar ook naar Google, Facebook en Twitter. Deze partijen zien het belang van nieuws en zij investeren daarin. Dat is prima maar zij moeten er niet mee vandoor gaan. Het is belangrijk dat exploitanten gaan samenwerken. Wij willen stappen op dit gebied gaan zetten.'

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken