Clear Channel toont creatief outdoor-engagement in Cannes

Clear Channel toont creatief outdoor-engagement in Cannes
  • Media
  • 17 jun 2016 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCannesOutdoor

Clear Channel Outdoor (CCO), sponsor van het 2016 Cannes Lions International Festival of Creativity, zal tijdens de festivaleditie van dit jaar het creatieve, engagerende potentieel van buitenreclame laten zien. Daarbij wordt gebruikgemaakt van toonaangevende digitale out-of-home activeringsoplossingen via 's werelds grootste digitale dakreclamepaneel, Le Grand Screen, en meerdere kleinere schermen.

Er zullen campagnes van een reeks partners worden getoond, waaronder: Bannerboy, Campaign, BuzzRadar, Carat, Film Club, Grand Visual, Kinetic, Koffeecup, Ogilvy, Show+Tell en Snack Media.

De creatieve concepten omvatten: motion tracking; immersieve gamificatie; sociale sentimentanalyse; live nieuws en Euro 2016-updates; door de gebruikers gegenereerde inhoud; gecureerde fotojournalistiek; conditional-triggered content; hyperlokale contextuele relevantie en gegevensaggregatie, -integratie en -visualisering.

Daarnaast zal CCO zijn eigen creatieve campagne onthullen: Capture Cannes, een digitaal aangestuurde buitenreclamecampagne waarin het verhaal van het festival wordt verteld aan de hand van fotografische content die in de loop van de week is vastgelegd en dagelijks op Le Grand Screen wordt getoond. Via innovatieve draagbare Narrative Clip-camera's zal een kleine groep invloedrijke personen uit de reclamewereld een spontaan fotografisch verslag samenstellen van wat er van zonsopgang tot zonsondergang in Cannes gebeurt. Zo ontstaat een volledig beeld van de festivalweek.

Combinatie van consumententrends

William Eccleshare, de voorzitter & CEO van Clear Channel International: 'De krachtige combinatie van sociale en consumententrends, nieuwe technologieën en het gebruik van data heeft voor een omwenteling gezorgd als het gaat om wat outdoorreclame kan opleveren. Digital-out-of-home biedt adverteerders nog meer mogelijkheden om in real-time creatief in contact te treden met de doelgroep.'

Clear Channel Outdoor is er trots op dat het voor het zevende jaar op rij de officiële sponsor is van Outdoor Lions. Eccleshare: 'We zijn bijzonder blij met deze gelegenheid om de reclame- en mediagemeenschap te inspireren en te verrassen met een baanbrekend voorbeeld van digitale buitenreclame waarin onze eigen campagne, Capture Cannes, en die van onze gewaardeerde partners worden getoond.'

Naast de Outdoor Lions Awards zal CCO ook zijn drukste activiteitenprogramma tot nu toe lanceren:

Capture Cannes

Deze campagne zal in real time worden gecreëerd in Cannes, tijdens Cannes en – niet in de laatste plaats – door deelnemers aan Cannes. Zo worden de energie, de passie, de opwinding en vooral ook de creativiteit in beeld gebracht die het festival van zonsopgang tot zonsondergang bezielen, waardoor een compleet beeld van de week ontstaat. De beelden worden spontaan vastgelegd door onze groep genaamd Eyes on Cannes – een select aantal festivalgangers, onder wie creatieve geesten, mediamensen, leveranciers en merkvertegenwoordigers – en worden weergegeven op digitale schermen, waaronder de exclusieve billboard Le Grand Screen. Het fotoverhaal wordt dagelijks van 10 tot 21 uur getoond.

Outdoor Lions Awards

CCO, dat sinds 2010 sponsor is van de categorie Outdoor Lions, zal het onmiddellijke karakter van digitale buitenreclame gebruiken om de winnaars meteen op Le Grand Screen te tonen zodra ze zijn bekendgemaakt.  Wereldbekende voorbeelden van de beste buitenreclame van vorig jaar zullen op ons gigantische digitale scherm worden getoond om de fantastische realisaties binnen ons medium te vieren.

Bannerboy: Microsoft Surface Pro

Digitaal productiehuis Bannerboy toont nieuwe opties voor digitale buitenreclame via Microsoft Kinect-technologie. Als voorbeeld van de eindeloze mogelijkheden die nieuwe digitale technologieën te bieden hebben, zal ons team een real time houdingsscanner demonstreren. De scanner neemt "röntgenfoto's van voorbijgangers bij de kleine digitale schermen en analyseert meteen hun lichaamshouding.

Buzz Radar

Datavisualisatiebedrijf Buzz Radar onthult dit jaar tijdens het festival 's werelds eerste emotioneel responsieve reclamebord. De gemoedsstemming van het evenement wordt in real time vastgelegd door analyse van de content die op sociale media wordt gedeeld met gebruikmaking van de officiële hashtag #canneslions2016. Tijdens het festival zal Buzz Radar de resultaten tonen via zijn Command Centre op meerdere strategische locaties in Cannes. Zo krijgen deelnemers de gelegenheid interactief in te spelen op real time datavisualisaties. Bezoekers kunnen BuzzRadar elke dag van 9 tot 18 uur vinden bij de Clear Channel Playground in de tuin van het Grand Hotel.

Campaign: Streaming Sociaal Nieuws

Mediapartner Campaign zal real time nieuws en ontwikkelingen in de marketinggemeenschap delen om deelnemers aan het festival op de hoogte te houden en te amuseren. Deze verhalen komen uit het exclusieve Cannes 2016 Channel van Campaign en uit de diverse sociale feeds van dit kanaal, in samenwerking met TINT. De content vormt een mix van tweetbare nieuwsberichten, foto's en video's, plus foto- en videowerk van adam&eve DDB.

Film Club

AnimatiebedrijfFilm Club vertegenwoordigt uit de kunsten afkomstige regisseurs van korte, met de hand gemaakte animatiefilms wier werk focust op creativiteit en reclame- en muziekvideo's. De onderneming werkt in Cannes opnieuw samen met Clear Channel. Ze cureerden een schitterende collectie filmcontent die laat zien hoe digitale buitenreclameschermen als creatief canvas kunnen worden gebruikt.

Grand Visual: #CannesScan

Het bekroonde productie- en creatieve technologiebedrijf Grand Visual zal laten zien waar digitale buitenreclame toe in staat is via #CannesScan, een live analyse van de op Twitter gebruikte emoji's in combinatie met hashtag #CannesLions tijdens het Festival. De meest gebruikte emoji zal meerdere malen per dag worden gepubliceerd als krachtige visuele samenvatting van de sfeer in Cannes. #CannesScan wordt gecoördineerd via OpenLoop, het managementdashboard van de digitale buitenreclamecampagne. De campagne toont het enorme potentieel van een combinatie van buitenreclame met sociale media om met mensen te communiceren en contact te maken op een wijze die hen aanspreekt, die toegankelijk is en die humoristisch kan uitpakken.

Koffeecup; Challenge Barry

Iemand heeft de Cannes Outdoor Lions Award gestolen! Kun jij de gezette held Barry helpen de Award terug te vinden, een meisje te versieren en alles tot een goed einde te brengen? Koffeecup presenteert een interactieve wakeboarduitdaging vol sprongen, verrassingen, haaien en explosies. De levensechte wakeboardbestuurder daagt je uit om al je gamevaardigheden uit de kast te halen. Het digitale productieteam van Koffeecup ontwikkelde dit ervaringsgerichte wakeboardspel waarbij gebruikers de golven kunnen berijden via een immersieve installatie op de CCO Playground.

Show+Tell: CannesVox

Digitaal signalisatiebedrijf Show+Tell lanceert CannesVox: een experiment waarmee stemmen rechtstreeks naar het hart van het hoofdpodium van Cannes Lions worden versterkt en via de sociale media de wereld in worden gestuurd.

De redacteurs van Show+Tell publiceren elke dag in Cannes een onderwerp waarover het publiek zich kan uitspreken. De onderwerpen zullen de creatieve sfeer op het Cannes Lions Festival kracht stimuleren en aanzetten tot reflectie, gesprekken en inspiratie onder het publiek. Show+Tells mobiele website, CannesVox.com maakt anonieme posts mogelijk en biedt ook gelegenheid om het commentaar van de dag op te slaan. Volgers kunnen posts tweeten en er afbeeldingen van delen via de sociale media.

Snack Media: Real time info over Euro 2016

Snack Media toont real time content over het Europees kampioenschap voetbal 2016 op ‘Le Grand Screen’.  Voor wandelaars aan het water van Cannes is dit de perfecte manier om het voetbalnieuws te volgen: live updates, kleurrijke, aansprekende beelden en informatie, allemaal op het enorme buitenscherm. Real time statistieken worden afgewisseld met meningen van fans en experts tijdens de wedstrijd tussen België en Ierland, gesprekken voorafgaand aan de wedstrijden, debatten tijdens de wedstrijden en uiteraard ook de resultaten. Snack Media is een contentspecialist die maandelijks ruim 20 miljoen fans bereikt via een eigen online netwerk.

www.clearchannel.nl   
www.canneslions.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken