Dolly van den Akker businessdirecteur MPG. Nederland

Dolly van den Akker businessdirecteur MPG. Nederland
  • Media
  • 17 jun 2016 @ 16:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieCrossmediaPersonalia

Om de groeistrategie in zowel Nederland als internationaal te ondersteunen past MPG. de organisatiestructuur aan. De interne businessunits worden opgeheven en het klantenpakket komt te vallen onder de verantwoordelijkheid van één businessdirecteur, Dolly van den Akker. Daarnaast richt MPG. de klantteams in op basis van vijf expertisepijlers.

Richard de Booij krijgt met de nieuwe rol van Van den Akker meer ruimte om MPG. internationaal verder op de kaart te zetten. Hij blijft als algemeen directeur MPG. eindverantwoordelijk voor het bureau.

Richard de Booij: 'We willen niet alleen in Nederland doorgroeien maar ook de kansen in Amerika en Europa blijven onderzoeken. De keuze om alle klanten onder de verantwoordelijkheid van één businessdirecteur te plaatsen vloeit hieruit voort en heeft verschillende voordelen. De organisatie wordt overzichtelijker en flexibeler, waardoor we onze klanten nog beter kunnen bedienen, expertise wordt makkelijker gedeeld en het geeft mij meer ruimte om MPG. Concepts internationaal verder op de kaart te zetten. Wij willen en kunnen een belangrijke rol spelen bij de ondersteuning van Europese bedrijven die voor hun marketingactiviteiten voet aan de grond hebben of juist willen krijgen in Amerika. En dat geldt andersom precies zo voor Amerikaanse klanten die hun activiteiten juist op Europa richten.'

Dolly van den Akker: 'Ik ga met veel plezier aan de slag in mijn nieuwe rol. Met het opheffen van de unitstructuur hebben we ook ons dienstenpakket herijkt naar vijf expertisepijlers: contentstrategie, contentproductie, techniek, contentdistributie en data-analyse. Om onze opdrachtgevers optimaal te bedienen worden onze klantenteams samengesteld met professionals uit deze pijlers. Daarnaast hebben we de MPG. Academy opgericht om zowel intern als met onze klanten kennis optimaal te delen en gaan we nauwer samenwerken met externe partijen met specifieke expertise die aanvullend is op de onze. Ik ben er namelijk van overtuigd dat bureaus de regie over de contentstrategie in eigen hand moeten houden maar niet alle expertise in huis hoeven te hebben. Ik hoop dat we de eerste samenwerking binnenkort bekend kunnen maken.'

www.mpg.today

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken