Franska Stuy start eigen platform voor 40+ vrouwen

Franska Stuy start eigen platform voor 40+ vrouwen
  • Media
  • 27 jun 2016 @ 10:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaContentDoelgroepOnline

Voormalige Libelle-hoofdredacteur Franska Stuy start een eigen online magazine. Het moet het 'eerste echte 40+ personalized online magazine' voor vrouwen worden. Stuy zelf gaat met de lezer in gesprek en reageert op alle vragen en opmerkingen. Vandaar dat het magazine Franska.nl gaat heten.

In één magazine vind je alles waar Stuy en haar vriendinnen van houden en dromen. Alles waarover vrouwen twijfelen, piekeren en alleen met hun beste vriendinnen over praten. En ook nog heel veel persoonlijke trucs en tips voor het dagelijkse leven.

'Ik krijg nog elke dag mailtjes van Libelle-lezeressen die me missen', zegt Stuy. 'Die me vertellen dat ze me jarenlang beschouwden als een vriendin, bijna een zus. Die me vragen wat ik toch aan het doen ben. En eerlijk gezegd: ik mis het contact met al die vrouwen ook. Dus ik ga dit met heel veel plezier doen. Heerlijk!'

'Van föhn-masterclass tot California-wijnreis'

Franska.nl covert alles wat je als vrouw leuk vindt en gewoon nodig hebt. Van psychologie tot lifestyle, van gezondheid tot luxe genieten. Van snelle dagelijkse hap tot een feestelijk etentje. Van Spa-weekend of California-wijnreis tot snelle make-up en nieuwe shoppingroutes. Van een complete huidanalyse en föhn-masterclass tot de nieuwe anti-aging-serums.

'Wie zegt dat vrouwen van mijn leeftijd niet 24/7 online zitten?' vraagt Stuy. 'Tijd dus om ook hen met een daily digital magazine te verwennen. Compleet met alle social media, vlogs, beautyfilmpjes en virals die daarbij horen. Ik ga zorgen dat je op Franska.nl elke dag geniet.'

Lachen, relaxen, je thuis voelen en begrepen voelen, zo omschrijft Stuy haar platform. 'Bij mij ben je welkom en dat voel je vanaf het moment je bij Franska.nl binnenkomt. Het wordt weer gezellig in Nederland.' Ze waarschuwt alvast dat vrouwen 'hier verslaafd aan gaan raken'. 

Lancering Franska.nl dit najaar

Dit najaar wordt Franska.nl feestelijk gelanceerd. Uitgever is Ewart van der Horst van PilotStudio. Het jonge mediabedrijf in Amsterdam Zuid is producent van bekende televisieprogramma’s en uitgever van de online magazines Amayzine.com en FavorFlav.com.

Van der Horst: 'PilotStudio wil mooie dingen maken met de beste mensen uit het vak. Wij zijn verheugd dat een grootheid als Franska Stuy haar nieuwe ambitie bij ons heeft ondergebracht. Met de komst van de Franska.nl is onze portfolio in één klap verbreed en nog interessanter voor de adverteerder.'

Franska.nl gaat branded content op een eigen, nieuwe manier aanpakken, aldus het persbericht. 'Hoe, dat vertellen wij u graag. Franska Stuy weet dat iets pas goed is voor de adverteerder, als het in eerste instantie goed is voor de lezeres. Volwassen vrouwen laten zich niets wijsmaken. En terecht. De band met de bezoekers gaat vóór alles.'

Lees ook het MarketingTribune-interview met Franska Stuy

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken