Hans Laroes interim-hoofdredacteur bij KRO-NCRV

Hans Laroes interim-hoofdredacteur bij KRO-NCRV
  • Media
  • 22 jun 2016 @ 13:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisiePersonaliaJournalistiekMedia

Hans Laroes wordt per 1 juli de nieuwe interim hoofdredacteur Journalistiek van de KRO-NCRV. Laroes gaat leiding geven aan de journalistieke afdeling waar programma’s gemaakt worden als De Ochtend, De Monitor, Jinek, Brandpunt, Reporter, Reporter Radio, KRO-NCRV 2Doc en De Taalstaat.

'Iedereen kent KRO-NCRV als hofleverancier van sterke journalistieke programma’s binnen de publieke omroep', zegt Laroes. 'Met een traditie van serieuze onderzoeksjournalistiek en programma’s met onderwerpen die voor iedereen relevant en herkenbaar zijn. Ik ben ontzettend enthousiast dat ik aan de slag ga om de ingezette journalistieke koers verder in te vullen voor een organisatie met zo’n mooie staat van dienst en innovatiekracht.'

Hans Laroes (60) werkte voorheen als hoofdredacteur bij het NOS Journaal en vervolgens als hoofdredacteur bij het NOS nieuws. Sinds 2012 heeft hij zijn eigen bedrijf dat media-advies geeft in internationaal verband. Ook was hij tot november 2015 Voorzitter van de Raad van Journalistiek.

Taco Rijssemus, mediadirecteur van KRO-NCRV: 'Hans Laroes heeft zijn strepen meer dan verdiend in de wereld van de journalistiek. Wij zijn blij dat hij een bijdrage gaat leveren aan de versteviging van ons journalistieke aanbod en onze ambities.'

Hans Laroes gaat verder met het ontwikkelen van de innovatieve koers van de afdeling journalistiek. De afdeling is in beweging en experimenteert volop met nieuwe  vormen van journalistiek. Crowdsourcing (De Monitor), online storytelling (De Ooggetuige Monitor), virtual reality en 360 graden (In het spoor van de vluchteling) en grafische journalistiek voor jongeren (Brandpunt +).  Ook ging de Journalistenacademie met talentvolle onderzoeksjournalisten van start en de komende maand gaat een aantal datajournalisten aan de slag voor de verschillende redacties.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken