JCDecaux en GVB verlengen deal tramreclame

JCDecaux en GVB verlengen deal tramreclame
  • Media
  • 30 jun 2016 @ 09:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorReclameZakelijkMerken

Tramreclame in Amsterdam is een groot succes. Daarom zetten buitenreclame-exploitant JCDecaux en het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB hun samenwerking voort en verlengen zij het contract voor reclame-exploitatie op trams tot medio 2018.

Lange tijd was tramreclame afwezig in Amsterdam, totdat JCDecaux en GVB dit opvallende medium op Koningsdag 2015 herintroduceerden. De bestickerde trams zijn inmiddels door veel grote merken ingezet in hun campagnes.

'Merken als Samsung, KPN, Hyundai, Tele2, Coca Cola, Robijn en Ziggo hebben dit geweldige mediumtype inmiddels gevonden en erkennen het als bijzondere brand booster', zegt Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland. 'Onderzoek heeft bijvoorbeeld aangetoond dat tramreclame voor Magnum heeft bijgedragen aan extra verkoop in de zomer. We zijn erg trots op het vertrouwen dat GVB nu in ons uitspreekt en dat GVB ook de komende jaren met ons wil samenwerken om onze klanten een bijzonder dynamisch podium met enorm bereik te bieden.'

GVB geeft aan erg trots te zijn op de mooie en opvallende trams en de positieve invloed die deze hebben op het imago van het vervoerbedrijf.

De volledig rondom bestickerde trams, ook wel Total View Trams genoemd, zijn 30 meter lang en rijden dagelijks op andere lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd. Met de concessie voor bestickering van GVB-trams versterkt JCDecaux zijn positie als outdoor-exploitant van Amsterdam en biedt het abri’s, mupi’s, billboards, zuilen, digitale buitenreclame en dus ook tramreclame aan.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken