StripGlossy wil plek in schap naast Linda
- Media
- 13 jun 2016 @ 10:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintContentTijdschriften
- 13 jun 2016 @ 10:07
- Jeroen Mirck
Stripbladen in Nederland, het is een moeizame business-case. Daarom gooit uitgeverij Personalia het over een andere boeg: de vrijdag gelanceerde StripGlossy wil een plek buiten het 'kinderhoekje', dus naast populaire bladen als Linda.
StripGlossy telt 130 pagina’s en mikt op een volwassen publiek. ‘De huidige stripbladen worden bijna niet meer gekocht, want ze liggen niet naast de Linda', zegt uitgever Seb van der Kaaden. 'Wat je niet ziet, koop je niet. Daarbij is de vorm uiteraard ook belangrijk. Men heeft nu veelal het idee dat strips voor kinderen zijn, omdat ze alleen de Donald Duck of de Tina zien.'
Het nieuwe blad wil het beeldverhaal in Nederland een stuk zichtbaarder maken en een platform bieden voor tekenaars. Naast een stijlvolle uitstraling zal ook de inhoud een volwassen toon krijgen, met exclusieve fotoreportages, interviews en heel veel strips uit binnen- en buitenland.
De StripGlossy zal viermaal per jaar verschijnen en kost 8,95 euro per editie. Afgelopen week werd de eerste uitgave overhandigd aan enkele bekende tekenaars op de Stripdagen Haarlem. Uitgever Van der Kaaden lichtte bovendien zijn plannen toe op BNR Nieuwsradio.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Stripglossy
- tijdschrift
- glossy
- Seb van der Kaaden
- magazine
- strips
- beeldverhaal
- Uitgeverij Personalia
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing