T-Mobile biedt online tv-dienst Knippr maand gratis aan

T-Mobile biedt online tv-dienst Knippr maand gratis aan
  • Media
  • 9 jun 2016 @ 09:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalContentMobileTelevisie

Het net geherpositioneerde T-Mobile stort zich met Knippr op de digitale tv-markt. De dienst is nu voor iedereen beschikbaar, ook niet-klanten. Met Knippr bepaalt de gebruiker zelf zijn zenderaanbod en kan hij tv-kijken waar en hoe hij maar wil op smartphone, tablet en computer. Vanaf volgende maand is het ook mogelijk zenders te streamen naar een tv-toestel. Consumenten kunnen Knippr Basis een maand lang gratis uitproberen.

Consumenten kunnen met de Knippr-app of via de website tv-kijken op een smartphone, tablet of computer en vanaf volgende maand ook streamen naar een tv, dankzij de integratie met Google Chromecast of Apple Airplay. Met Knippr zijn consumenten in staat zelf hun tv-aanbod samen te stellen door voor een klein bedrag (bovenop het basistarief van 10,99 euro) extra zenders te kiezen uit het groeiende aanbod, aanvullend op het populaire Nederlandse basisaanbod.

Het zenderaanbod kan eenvoudig maandelijks aangepast of opgezegd worden, zonder verplichte afname van een te ruim tv-pakket of een all-in-one-pakket met verplichte vaste telefonie of internet. Naast live tv-kijken biedt Knippr ook on-demand tv aan. De dienst is beschikbaar voor alle consumenten, dus ook voor wie geen klant is van T-Mobile.

Google Chromecast en Apple Airplay

Vanaf eind april is Knippr uitvoerig getest door een panel van 1.500 testers die volledige toegang kregen tot de bèta-versie van de dienst. T-Mobile heeft de tips, adviezen en reacties gebruikt om de propositie af te stemmen op de behoefte van de consument. Johan Trouwborst, manager Knippr: 'We hebben deze dienst in nauwe samenwerking met de klant ontwikkeld. Wij geloven in co-creatie om een dienst te kunnen bieden die volledig is afgestemd op de wensen en behoeften van de huidige, mobiele consument. Ook komende periode blijven we Knippr doorontwikkelen met nieuwe features en een nog uitgebreider zenderaanbod.'

Tisha van Lammeren, directeur Consumenten Marketing T-Mobile: 'Moderne consumenten bepalen zelf graag wat ze willen zien, wanneer ze dat willen. Zij hebben vaak geen behoefte aan een combipakket met tientallen tv-zenders en vaste telefonie via de kabel. Knippr biedt die keuzevrijheid. Voor een aantrekkelijke prijs kun je vanaf vandaag zelf bepalen van welk zenderaanbod je gebruik maakt, dit elke maand naar eigen wens aanpassen en opzeggen. Zo is het mogelijk om te kiezen voor een sportkanaal als je bijvoorbeeld het EK Voetbal wilt volgen, om na de finales die keuze weer te beëindigen. Dankzij de integratie met zowel Google Chromecast als Apple Airplay kunnen gebruikers hun favoriete programma’s binnenkort ook eenvoudig naar hun tv streamen, of ze nu Apple- of Android-gebruiker zijn.' 

Met 3,7 miljoen klanten is T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. Het merk heeft net een verregaande herpositionering afgerond, met als motto 'Live Forward'. Lees daarover het uitgebreide MarketingTribune-artikel



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken