Tele2 veroudert passanten met morph-campagne

Tele2 veroudert passanten met morph-campagne
  • Media
  • 16 jun 2016 @ 14:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOutdoorVirtual RealityContent

Na de introductie van een ‘verouderde’ Jeugd van Tegenwoordig in haar commercials trekt Tele2 deze focus nu perfect door met een buitenreclame-special die voorbijgangers toont hoe zij er uit zien als ze 80 jaar oud zijn.

Tele2 voert al langere tijd intensief campagne voor de promotie van haar 4G-netwerk. Deze campagne is vorig jaar gestart op onder andere TV, abri’s en internet en onlangs is hier een vervolg aan gegeven met een commercial waarin De Jeugd van Tegenwoordig te zien is.

De telefonieprovider meent dat het gedrag van ouderen als het gaat om datagebruik niet heel veel verschilt van jongere mensen en maakt daar een toespeling op door ‘Ouderen van Tegenwoordig’ een hoofdrol te laten spelen in de huidige campagne. Consumenten kunnen de commercial ‘ervaren’ door zichzelf in een digitale abri-campagne te laten verouderen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een zogenaamde ‘morph’ techniek, middels de inzet van een Kinect-camera.

De buitenreclame-special bevindt zich op metrostations in Rotterdam en Amsterdam. Voorbijgangers kunnen een foto van zichzelf maken en zich vervolgens ‘morphen’ in een oudere versie van zichzelf. Als ze die foto delen op hun sociale media met de hashtag #omdathetkan, maken ze kans op een iPhone6.

Deze buitenreclame-special is een creatief idee van Kinetic en MEC, dat door beide partijen samen is uitgevoerd. De actie loopt tot en met 20 juni. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken