Clear Channel toont realtime AMBER Alerts op digitale media

Clear Channel toont realtime AMBER Alerts op digitale media
  • Media
  • 15 jul 2016 @ 13:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

Clear Channel toont vanaf nu realtime AMBER Alerts op haar digitale media langs onder andere de A5 in Amsterdam (Double Digital), de A16 in Rotterdam (Triple Digital) en Amsterdam Centrum (Digital Billboard). Op deze manier wordt een half miljoen extra automobilisten gevraagd uit te kijken naar een vermist kind. Dit initiatief toont de flexibele en dynamische mogelijkheden van Digital Out of home.

In geval van een urgente vermissing, stuurt de politie een bericht via sms, e-mail, social media en de AMBER Alert app de wereld in om uit te kijken naar het vermiste kind. AMBER Alert beschikt nu ook over de mogelijkheid om direct zelf de naam en de foto van het vermiste kind op de digitale media van Clear Channel te tonen. Hierdoor wordt het bereik van een AMBER Alert nog groter en wordt de kans op een goede afloop vergroot.

Jan Wichers, Country Manager van Clear Channel Nederland: “Met onze digitale schermen bereiken we duizenden oplettende automobilisten. We twijfelden geen moment over de oproep van AMBER Alert om publieke schermen in te zetten voor het vinden van vermiste kinderen.”

Naast Clear Channel Nederland verspreiden organisaties als NS, Facebook, Buienradar, Nu.nl en andere buitenreclame-exploitanten ook informatie over vermiste kinderen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken