Clear Channel wint outdoor-concessie in Barcelona
- Media
- 5 jul 2016 @ 11:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorReclamePitches
- 5 jul 2016 @ 11:29
- Redactie Media
Clear Channel wint het contract voor de exploitatie van buitenreclameobjecten in de Spaanse stad Barcelona en is daarmee de komende twee jaar verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van 1.419 bushokjes, 20 digitale schermen, 61 panelen in openbare toiletten, 432 informatieschermen en andere buitenreclameobjecten.
Naast het winnen van de concessie Barcelona, wordt Clear Channel tevens verantwoordelijk voor de exploitatie van 1.500 bushokjes in 509 andere Catalaanse gemeenten. Het winnen van Barcelona volgt op het eerdere succes dit jaar, waarbij het contract voor de exploitatie van buitenreclameobjecten in Madrid werd binnengehaald. Clear Channel versterkt hiermee haar positie in de Spaanse markt aanzienlijk.
Het contract dat het onderhoud van onder andere de bushokjes en publieke informatieservices behelst, wordt gefinancierd door de advertentie-inkomsten uit de exploitatie van de 3000 reclamevakken en 20 digitale schermen. Daarnaast ontvangt de gemeenteraad van Barcelona een jaarlijkse vergoeding van 15,5 miljoen euro.
Opvallend feit is dat minimaal 10% van de werknemers die aangetrokken is voor dit project, bestaat uit mensen die moeilijkheden hebben ervaren bij het betreden van de arbeidsmarkt.
In een reactie op de gewonnen concessie zegt Bill Derrenger, vice-chairman van Clear Channel Zuid-Europa: 'Dit project laat onze betrokkenheid met Barcelona zien en verstevigt onze positie in de Spaanse markt.'
Alberto Cáceres, Algemeen Directeur van Clear Channel Spanje: 'Dit contract versterkt onze relatie met Barcelona, waar we reeds de Vodafone publieke fietsservice aanbieden. Ons doel is om een maatschappelijke bijdrage te leveren en de stad beter en aantrekkelijker te maken voor de inwoners.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing