Fox Sports gaat ook Tweede Divisie uitzenden
- Media
- 14 jul 2016 @ 14:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentRechtenTelevisieVoetbal
- 14 jul 2016 @ 14:37
- Redactie Media
Fox Sports gaat de Tweede Divisie uitzenden. De zender brengt vanaf komend seizoen (2016/17) iedere speelronde 1 live wedstrijd uit de nieuwe voetbalcompetitie. Tevens is er iedere zondag een programma te zien met de hoogtepunten van alle gespeelde wedstrijden. De Tweede Divisie gaat op zaterdag 13 augustus van start, waarbij Fox Sports live verslag doet van de wedstrijd tussen FC Lienden en Jong Vitesse.
Fox Sports heeft de uitzendrechten voor een periode van 5 jaar zeker gesteld. Rob Labree, Director Programming & Production Fox Sports: 'Met een aanbod van Eredivisie, Jupiler League en KNVB Beker is Fox Sports de ware thuisbasis van het Nederlandse voetbal. We zijn dan ook heel blij dat we ook de Tweede Divisie aan dat rijtje toe kunnen voegen en deze competitie vanaf de start een mooi podium kunnen bieden.'
De veertien amateurclubs die toetreden tot de Tweede Divisie zijn tevreden. Ad Westerhof, lid van het bestuur van CV Tweede en Derde Divisie en tevens voorzitter van AFC: 'Voor de clubs gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Eindelijk krijgt het amateurvoetbal de aandacht die het verdient. We kijken uit naar de samenwerking met Fox Sports.'
De Tweede Divisie op Fox Sports is een initiatief van het samenwerkingsverband tussen producent Southfields, sportmarketingbureau Sports Exposure en CWO Consultancy & Marketing. Namens het samenwerkingsverband zegt Arthur Zuijderwijk, tevens directeur van producent Southfields: 'Met de komst van de Tweede Divisie is de piramide in het voetbal compleet. We zijn verheugd een bijdrage te leveren om de Tweede Divisie een gezicht te geven op televisie. Wij geloven heilig in de kracht van het amateurvoetbal. De clubs in de Tweede Divisie worden op een professionele wijze in beeld gebracht en krijgen hiermee een landelijk podium.'
Met ingang van seizoen 2016/17 krijgt het Nederlandse topvoetbal een nieuwe opzet. Het nieuwe model bestaat uit een Eredivisie, Eerste Divisie (Jupiler League), Tweede Divisie, twee Derde Divisies en vier Hoofdklassen. De nieuwe competitiestructuur gaat voor het eerst in de geschiedenis gepaard met een verplichte promotie en degradatie tussen het amateur- en professionele voetbal. De Tweede Divisie gaat van start met 18 clubs, een combinatie van de beste amateurclubs en belofteteams van betaald voetbalclubs: AFC, Barendrecht, De Treffers, Excelsior Maassluis, GVVV, HHC, Jong AZ, Jong FC Twente, Jong Sparta Rotterdam, Jong Vitesse, Katwijk, Koninklijke HFC, Kozakken Boys, FC Lienden, Spakenburg, TEC,UNA en VVSB.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- televisie
- FC Lienden
- Kozakken Boys
- live
- voetbal
- Vitesse
- amateurvoetbal
- Sparta
- uitzenden
- voetbalclubs
- Treffers
- Fox Sports
- Tweede Divisie
- FC Twente
- uitzendrechten
- FOX
- VVSB
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing