Vakmedianet neemt bouwportfolio over van BIM Media

Vakmedianet neemt bouwportfolio over van BIM Media
  • Media
  • 29 jul 2016 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftenTijdschriftuitgevers

De directie van B+B Vakmedianet Groep BV heeft de overname van een aantal B2B community titels en gespecialiseerde databases van BIM Media (dochteronderneming van Sdu Uitgevers) aangekondigd. Bij verkoop zijn 125 medewerkers betrokken.

Ruud Bakker, ceo Vakmedianet: 'Vakmedianet wil met hoogwaardige content een optimaal bereik binnen scherp gedefinieerde community’s creëren. De titels die wij van Sdu Uitgeverij/BIM Media overnemen passen in dat businessmodel en versterken de positie van Vakmedianet als leidende vakinformatie-uitgeverij in Nederland. De combinatie van kwaliteitscontent van merken als Cobouw, De Architect en Vastgoedmarkt met krachtige dataverzamelingen als Bouwberichten, Bouwkosten en Vastgoedmarktresearch op basis van de door Vakmedianet ontwikkelde technologie, biedt nieuwe mogelijkheden voor lezers en adverteerders. Er liggen bovendien goede synergiekansen met de Vakmedianet-bouwdatabases Bouwplannen & Overheidsplannen, de sterke titel Bouwmachines en met het brede facilitaire en installatieportfolio van Vakmedianet.'

Audrey Perrin, ceo van Sdu Uitgevers: 'Sdu Uitgevers is er van overtuigd dat voor BIM Media’s bouwportfolio Vakmedianet het juiste uitgeefhuis is om het potentieel van de titels en databases verder gefocust te ontwikkelen. De door Vakmedianet ontwikkelde know how en technologie zal de verdere snelle groei van de BIM-producten en oplossingen versnellen.'

De voorgenomen overname heeft betrekking op de uitgeefactiviteiten van de volgende titels: Cobouw en Bouwberichten, de Architect, Vastgoedmarkt, Nederlandse Bouwdocumentatie, Bouwkosten, Gawalo, Installatiejournaal, de Nevi-titel Deal! en een gespecialiseerd boeken- en eventportfolio.

De integratie van de Haagse uitgeverij BIM Media binnen Vakmedianet zal voor 1 januari 2017 geeffectueerd zijn. De activiteiten van BIM Media worden dan voortgezet vanuit de vestiging in Alphen aan den Rijn.

Vakmedianet nam eerder van Wolters Kluwer portfolio’s over met leidende titels op het gebied van algemeen en financieel management, HR, Arbo, or, facilitair management, management support, alsook de verzekeringstitel am:. De HR-titels PW en HRbase zijn overgenomen van VNU Media. Eind 2014 werden van Reed Business de leidende portfolio’s op het gebied van Food & Horeca en Logistiek & Mobiliteit overgenomen. Met deze nieuwe overname heeft Vakmedianet een bereik van meer dan 1 miljoen professionals in Nederland. 'Het online bereikmodel dat Vakmedianet heeft ontwikkeld', zegt Ruud Bakker, 'maakt het mogelijk dat wij in staat zijn onze adverterende klanten zeer gerichte marketing- en salesoplossingen aan te bieden in de vorm van contentmarketing en lead generation. De titels die Vakmedianet nu van BIM Media overneemt, zorgen ervoor dat we ons businessmodel kunnen uitrollen in de zo belangrijke bouwbranche.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken