Wayne Parker Kent aan de slag voor Datumprikker.nl

Wayne Parker Kent aan de slag voor Datumprikker.nl
  • Media
  • 8 jul 2016 @ 12:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieOnline advertising

Wayne Parker Kent gaat de exploitatie van Datumprikker.nl voor z’n rekening nemen. De uitgeverij zal Datumprikker per direct actief meenemen in de verkoop van haar eigen titels richting mediabureaus en adverteerders.

Ido Sharon, commercial director Wayne Parker Kent: 'Het mooie van Datumprikker is dat gebruikers zelf aangeven wat de reden van hun bezoek is. Die data is natuurlijk interessant voor adverteerders. We stellen merken in staat om onderdeel te worden van de momenten en ervaringen van hun klanten. Zowel online als offline.'

Datumprikker is al jaren dé tool om je vrienden en familie bij elkaar te krijgen. Zo worden er per maand ruim twaalfduizend weekendjes, meer dan achtduizend barbecues en ruimschoots veertigduizend etentjes gepland met Datumprikker. Gemiddeld zijn er acht personen aan een afspraak gekoppeld. Ook voor zakelijke afspraken wordt Datumprikker inmiddels verrassend vaak ingezet; uit data van Datumprikker blijkt dat vergaderen, op etentjes na, de meest georganiseerde gelegenheid is. Deze waardevolle insights maken Datumprikker een ideaal kanaal voor merken die op relevante momenten hun doelgroep willen bereiken.

De eerste commerciële campagne op Datumprikker staat inmiddels in de steigers. Ido Sharon: 'Uit de data van Datumprikker blijkt dat men de site vaak gebruikt om vakanties te plannen. Daarom ontwikkelen we nu voor reisaanbieder Beachmasters een integratie met Datumprikker. En dat is slechts een van de mogelijkheden als je kijkt naar hoeveel barbecues, feestjes, diners en weekendjes weg er worden gepland via de site.'

De samenwerking met Wayne Parker Kent ontstond in het verlengde van een recentelijk geïntroduceerd redesign. David van Brakel, CEO Datumprikker.nl: 'Met het recente redesign hebben we ons mede laten inspireren door het internationale succes van WeTransfer. Dit betekende ook een verandering qua verdienmodellen. Wij zien deze samenwerking als een avontuurlijke wandeling op de dunne lijn tussen relevantie en bereik. We zijn dan ook blij een partner te hebben gevonden die dit pad reeds succesvol heeft verkend en in staat is met ons mee te denken.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken