Bol.com introduceert Marketing & Media Services
- Media
- 10 aug 2016 @ 10:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 10 aug 2016 @ 10:42
- Redactie Media
De sterke online positie van retailers in de oriëntatiefase van consumenten biedt veel kansen voor fabrikanten, leveranciers en andere winkeliers. Om hen nog beter te ondersteunen bij het promoten van hun producten lanceert bol.com Marketing & Media Services. Voor klanten van bol.com betekent dit dat ze nog beter worden geholpen in hun zoektocht naar het juiste product; ze krijgen enkel advertenties te zien die écht relevant voor hen zijn.
Met ongeveer 30 miljoen bezoeken per maand behoort bol.com tot een van de meeste bezochte websites in Nederland en België. Ruim 50% van de online zoektochten die bij retailers starten, gaat via bol.com*. Dankzij de nieuwe afdeling Marketing & Media Services kunnen bedrijven bij bol.com nu gericht adverteren en zo de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment bereiken.
Adverteren bij bol.com betekent dat je zichtbaar bent in een winkel die 24/7 en op ieder device beschikbaar is. Bol.com is bekend bij meer dan 95% van de Nederlanders en 75% van de Belgen, waarvan meer dan 6 miljoen vaste klant is.
Margaret Versteden, directeur Marketing & Platform Innovation bij bol.com: 'De naamsbekendheid en het bereik in combinatie met een breed assortiment maakt ons niet alleen aantrekkelijk als winkel, maar ook als advertentieplatform. In de afgelopen 17 jaar hebben wij veel kennis opgedaan over de online customer journey en deze delen we graag met onze leveranciers, fabrikanten en verkooppartners. Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen.'
Verschillende advertentievormen
Om zo gericht mogelijk te adverteren heeft bol.com voor ieder marketingvraagstuk en fase in de customer journey een andere advertentievorm ontwikkeld. Bol.com kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties, bij het inspireren en informeren van consumenten, maar ook bij het creëren van een groot bereik voor het merkverhaal of het vergroten van brand engagement. Eén van de advertentievormen is bol.com Sponsored Products. Door dit in te zetten wordt een gegarandeerde positie tussen de top 3 zoekresultaten gecreëerd en verhoogt de conversie op een product direct. Voor de ontwikkeling van deze advertievorm start bol.com deze maand een samenwerking met HookLogic, specialist in het tonen van gesponsorde productadvertenties.
Naast bol.com Sponsored Products kunnen bedrijven ook kiezen voor display advertising en adverteren viabrandpages, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met social media inzet. Adverteren via bol.com kan al vanaf 50 euro. Bol.com werkt nauw samen met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep, zodat er voor adverteerders maximale keus ontstaat in doelgroepen en kanalen (on- én offline).
Bol.com is Marketing & Media Services reeds gestart met meer dan honderd bedrijven, waaronder L’Oréal, Philips, Brabantia, Miele en Rituals.
adverteren.bol.com
* Onderzoek uitgevoerd door Market Tree LLC onder Nederlandse en Vlaamse respondenten, juli 2016
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing