Hilversum Media Campus start Talent Development Program
- Media
- 9 aug 2016 @ 09:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Crossmedia
- 9 aug 2016 @ 09:34
- Redactie Media
Hilversum Media Campus start vanaf 1 oktober het Talent Development Program, een traineeship dat specifiek afgestemd is op de behoeften van de media-industrie. Het biedt een combinatie van werken en leren in de media waarmee deelnemers met diverse opleidingsachtergronden breed bijgeschoold worden tot allround mediaprofessionals. Onder meer Beeld en Geluid, United en RTL zijn partner van het programma. De werving voor talentvolle young professionals is in volle gang.
Hilversum Media Campus is een initiatief van bedrijven, opleidingen en overheden. De ambitie is om opleidingen en bedrijfsleven in de mediasector dichterbij elkaar te brengen, als antwoord op de snelle technologische ontwikkelingen en veranderende eisen aan de professionals in de sector. Daartoe wordt onder meer het Talent Development Program ontworpen. Het TDP richt zich op young professionals, die pas zijn afgestudeerd aan een mbo-, hbo- of wo-opleiding en dromen van een toekomst in de media-industrie. In het TDP worden zij in 9 maanden klaargestoomd tot allround mediaprofessionals die goed om kunnen gaan met de grote dynamiek van de media-industrie. Ze doen werkervaring op bij deelnemende bedrijven en krijgen een breed praktijkgericht programma aangeboden rondom de inhoudelijke thema’s Creatie, Techniek & ICT, Content en Business. Ook wordt er gericht getraind op 21th century skills zoals samenwerken, communiceren, probleemoplossend vermogen en creativiteit.
Grote interesse bedrijfsleven en jong talent
Caroline Dutry van Haeften, onderwijskundige van HMC: 'Iedere dag ontvang ik nieuwe aanmeldingen en vragen van young professionals die willen deelnemen aan het TDP. Dat is begrijpelijk, want als deelnemer van het TDP sla je eigenlijk een dubbelslag: je krijgt de mogelijkheid om betaalde werkervaring op te doen in de media én je neemt deel aan exclusieve masterclasses en workshops. Omdat de interesse groot is hebben we de deadline voor inschrijving verlengd tot 17 augustus, om potentiële deelnemers die op vakantie waren tegemoet te komen. Uit alle aanmeldingen wordt een selectie uitgenodigd om op 26 augustus met de bedrijven te komen praten op de selectiedag. Ook voor ons een heel spannende dag!'
De interesse is ook bij bedrijven groot. Bedrijven kunnen op twee manieren participeren in het Talent Development Program. Ten eerste door talent dat via HMC geworven is een werkplek te bieden. Zo zetten United, Beeld en Geluid en de EO via het TDP vacatures uit voor nieuwe medewerkers. Daarnaast is het mogelijk om jong talent dat al in dienst is mee te laten draaien in het programma. Zo laat RTL haar trainees van de afdeling Digital deelnemen aan het programma. Ook kunnen professionals (losse) masterclasses en inspiratiesessies bijwonen en daarmee op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen.
Young professionals die mee willen doen in het TDP kunnen zich tot en met 17 augustus aanmelden via de website van Hilversum Media Campus. Voor bedrijven die willen meedoen zijn er nog enkele plekken beschikbaar.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing