Nu.nl stopt met reactie-platform Nujij
- Media
- 16 aug 2016 @ 13:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BloggenCommunityNieuwsmediaInteractie
- 16 aug 2016 @ 13:17
- Jeroen Mirck
Nujij gaat per 12 september grondig op de schop. Het open reactieplatform Nujij.nl zal verdwijnen er wordt een nieuwe bijdraagfunctie toegevoegd aan de apps en site van NU.nl. 'Discussiëren over het nieuws kan niet meer.'
Hiermee wordt het volgens Nu.nl 'eenvoudig mogelijk om een bijdrage te leveren aan het nieuws'. 'Dat kan in de vorm van een nieuwstip, het doorgeven van een foutje of het opsturen van foto’s en video’s.'
Discussiëren over het nieuws kan dus niet meer. 'We zullen algemene reacties die niet bijdragen aan het artikel niet meer publiceren', aldus het nieuwsplatform. 'Met deze verandering willen we ons nog meer richten op het verslaan van het laatste nieuws, in plaats van het mogelijk maken van een discussie over het nieuws.'
Met de nieuwe dienst in de apps en website staat de redactie 'directer in contact met de lezer'. In een mail aan gebruikers van Nujij schrijft de Sanoma-nieuwssite: 'We maken het voor lezers die aan het nieuws willen bijdragen gemakkelijker om met ons in contact te komen. We hopen dat jij als Nujij’er Nu.nl blijft bezoeken en je inhoudelijke tips en bijdrages blijft opsturen.'
Deze heroriëntatie van Nu.nl past in het beleid van meer blogs, bedrijfs- en nieuwssites. Het modereren van comments kost enorm veel tijd en levert doorgaans meer gescheld op dan inhoudelijke feedback. Steeds meer media stoppen er dan ook mee.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing