Ouders van Nu voert campagne tegen moedermaffia

Ouders van Nu voert campagne tegen moedermaffia
  • Media
  • 17 aug 2016 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepSocial mediaActivatieTijdschriften

Ouders van Nu voert in haar nieuwe nummer campagne tegen de zogenoemde 'moedermaffia', die alle opvoeding die afwijkt veroordeelt. Het tijdschrift bevat een opiniestuk van tv-presentator Sofie van den Enk en journaliste Eva Munnik (journalist) waarin ze moeders oproepen elkaar te steunen in plaats van te veroordelen. De campagne wordt ook online gevoerd, met de hashtag #mompeace.

‘Geef jij hem een spéén?!’ Wat zijn sommige moeders er toch goed in om je met één vileine vraag of betweterige tip onderuit te halen. Sofie van den Enk en Eva Munnik, auteurs van het eerste relaxte borstvoedingsboek 'De Melkfabriek', roepen op tot solidariteit in een artikel dat deze maand in Ouders van Nu staat. Ze lieten zich à la John Lennon en Yoko Ono fotograferen in een hotelbed. In plaats van 'bed peace', zetten ze zich in voor 'mom peace'.

Lieke van Lexmond kreeg online de wind van voren, omdat ze met haar baby in een draagdoek durfde te fietsen. Moeders vielen massaal over Nicolette van Dam, toen ze haar dochters, enkel voor de foto, in een mini-autootje zonder veilige zitjes propte. Maar ook de gewone moeder ontsnapt niet aan het oordeel van de moedermaffia. Je hebt de anti-speen-maffia, die spenen nog in de cadeauverpakking retour geeft aan de kraamvisite. Er is de draagmaffia, opgedeeld in vóór of juist tegen de draagdoek, de geen-suiker-brigade, de Rapley-methode aanhangers (niks pureren) versus Team Potje. En dan zijn er nog al die opvattingen over vaccinatie, co-sleeping en ga zo maar door. Het moederschap is een mijnenveld van meningen.

Tijd om dat wijzende vingertje om te zetten in een helpende hand, vinden Sofie van den Enk en Eva Munnik. Moeders doen gewoon hun stinkende best. Of het nou gaat om borst of fles, werken of thuisblijven, je baby laten huilen of niet. Als je doet wat bij jou en je kind past, is er geen goed of fout. Laten we wat liever tegen elkaar zijn. Dus daarom: #mompeace, vinden de auteurs. 

Ook andere bekende moeders doen mee aan de #mompeace-campagne. Onder meer Aukje van Ginneken, Lisa Wade en Soundos el Ahmadi gebruiken de hashtag #mompeace op social media. De nieuwe Ouders van Nu, met daarin het opiniestuk, ligt vanaf deze week in de winkel.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken