Ouders van Nu voert campagne tegen moedermaffia
- Media
- 17 aug 2016 @ 09:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepSocial mediaActivatieTijdschriften
- 17 aug 2016 @ 09:26
- Redactie Media
Ouders van Nu voert in haar nieuwe nummer campagne tegen de zogenoemde 'moedermaffia', die alle opvoeding die afwijkt veroordeelt. Het tijdschrift bevat een opiniestuk van tv-presentator Sofie van den Enk en journaliste Eva Munnik (journalist) waarin ze moeders oproepen elkaar te steunen in plaats van te veroordelen. De campagne wordt ook online gevoerd, met de hashtag #mompeace.
‘Geef jij hem een spéén?!’ Wat zijn sommige moeders er toch goed in om je met één vileine vraag of betweterige tip onderuit te halen. Sofie van den Enk en Eva Munnik, auteurs van het eerste relaxte borstvoedingsboek 'De Melkfabriek', roepen op tot solidariteit in een artikel dat deze maand in Ouders van Nu staat. Ze lieten zich à la John Lennon en Yoko Ono fotograferen in een hotelbed. In plaats van 'bed peace', zetten ze zich in voor 'mom peace'.
Lieke van Lexmond kreeg online de wind van voren, omdat ze met haar baby in een draagdoek durfde te fietsen. Moeders vielen massaal over Nicolette van Dam, toen ze haar dochters, enkel voor de foto, in een mini-autootje zonder veilige zitjes propte. Maar ook de gewone moeder ontsnapt niet aan het oordeel van de moedermaffia. Je hebt de anti-speen-maffia, die spenen nog in de cadeauverpakking retour geeft aan de kraamvisite. Er is de draagmaffia, opgedeeld in vóór of juist tegen de draagdoek, de geen-suiker-brigade, de Rapley-methode aanhangers (niks pureren) versus Team Potje. En dan zijn er nog al die opvattingen over vaccinatie, co-sleeping en ga zo maar door. Het moederschap is een mijnenveld van meningen.
Tijd om dat wijzende vingertje om te zetten in een helpende hand, vinden Sofie van den Enk en Eva Munnik. Moeders doen gewoon hun stinkende best. Of het nou gaat om borst of fles, werken of thuisblijven, je baby laten huilen of niet. Als je doet wat bij jou en je kind past, is er geen goed of fout. Laten we wat liever tegen elkaar zijn. Dus daarom: #mompeace, vinden de auteurs.
Ook andere bekende moeders doen mee aan de #mompeace-campagne. Onder meer Aukje van Ginneken, Lisa Wade en Soundos el Ahmadi gebruiken de hashtag #mompeace op social media. De nieuwe Ouders van Nu, met daarin het opiniestuk, ligt vanaf deze week in de winkel.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- Sofie van den Enk
- tijdschrift
- actie
- moedermaffia
- Ouders van Nu
- magazine
- Eva Munnik
- campagne
- mompeace
- Sanoma
- moeders
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing