Vodafone introduceert IoT Smart Summer
- Media
- 11 aug 2016 @ 13:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Apps
- 11 aug 2016 @ 13:24
- Redactie Media
Vodafone introduceert Smart Summer-concepten. Deze technologische vakantiegadgets zijn gekoppeld aan een app en zijn ontwikkeld om te helpen bij de bescherming tegen UV-straling, de veiligheid van kinderen op het strand en bij het lokaliseren van zoekgeraakte bagage.
Uit een onderzoek* dat Vodafone in Europa liet afnemen is gebleken dat bijna de helft (48%) van de respondenten tijdens de vakantie vergeet zich goed in te smeren met zonnebrandcrème.
Vodafone ontwikkelde daarom een Smart Summer-bikini en -zwembroek die voorzien zijn van UV-sensoren waarmee de blootstelling aan zonlicht wordt gemeten. Via een app ontvang je een notificatie wanneer je te lang in het UV-licht hebt gezeten. Daarnaast geven de bikini en zwembroek een lichte trilling in het bikinibandje of heupband wanneer het tijd is om te smeren.
De Smart Summer-kinderzonnehoed bevat een UV-sensor, een Vodafone-simkaart en een trackingapparaat dat een waarschuwing geeft als je kind te ver het strand opwandelt. De Smart Summer-koffer bevat een ingebouwde tracker waarmee je via je smartphone de locatie van je bagage kunt achterhalen.
Internet of Things (IoT)
De Smart Summer-concepten van Vodafone maken gebruik van IoT-technologieën en laten zien wat de mogelijkheden zijn van technologie in alledaagse producten. De concepten gebruiken weinig energie, zijn klein en gebruiken weinig draadloze bandbreedte.
Vodafone Group Director van IoT Erik Brenneis: 'Het concept laat zien hoe Internet of Things de kracht heeft om elk aspect van ons dagelijks leven te veranderen. De introductie van de nieuwe Narrowband IoT-netwerken volgend jaar zal deze ontwikkeling naar een hoger niveau tillen.'
In 2017 zullen verschillende nieuwe producten op de markt worden gebracht waarbij gebruik wordt gemaakt van de technologie.
*Alle onderzoeksresultaten zijn afkomstig van YouGov Plc. tenzij anders aangegeven. Totaal zijn er in de periode van 11 tot 18 juli 2016, 8653 volwassenen afkomstig uit Nederland, het Verenigd Koningrijk, Duitsland, Ierland, Spanje, Griekenland en Italië ondervraagd. Het onderzoek is online afgenomen. De resultaten zijn per land gewogen om een gemiddelde waarde te formuleren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing