Wekelijks jeugdjournaal voor 35 miljoen Mexicaanse kinderen
- Media
- 30 sep 2016 @ 12:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieproductieTelevisie
- 30 sep 2016 @ 12:10
- Redactie Media
Kinderen in heel Mexico kunnen vanaf 5 oktober voor het eerst kijken naar hun eigen nieuwsprogramma 'Vientos, Noticias que vuelan' (Het vliegende nieuws). Het programma is opgezet door de Nederlandse organisatie Free Press Unlimited en een landelijk netwerk van zenders, overheden, instituten en stichtingen. De lancering van het programma is mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.
'Vientos, Noticias que vuelan' is het eerste jeugdjournaal voor kinderen van 7-12 jaar in Mexico. Hiermee hebben in een klap ruim 35 miljoen kinderen toegang tot nieuws, opinies en verhalen die voor hen begrijpelijk zijn. Het programma is onderdeel van het internationale netwerk van nieuwsprogramma's voor kinderen en jongeren WADADA News for Kids. Achtentwintig procent van de bevolking in Mexico is onder de 14 jaar. Maar tot nu toe was er geen nieuwsprogramma voor deze jongeren. Juist voor deze enorme groep is het ontzettend belangrijk om thema's als corruptie, ongelijkheid of de gevolgen van armoede en werkloosheid op een voor hen begrijpelijke manier te behandelen.
Jan-Willem Bult, hoofd Kinderen en Jongeren Media van Free Press Unlimited, is sinds eind 2014 betrokken bij de totstandkoming van het programma in Mexico: "In 2014 terwijl we het plan aan het presenteren waren verdwenen er 43 studenten. Er staat voor kinderen in Mexico enorm veel op het spel en het allerbelangrijkste wat ze dan nodig hebben is betrouwbare en begrijpelijke informatie. Die is er nu met '¡Vientos! Noticias que vuelan' ".
De 17 landen uit het netwerk van WADADA News for Kids wisselen nieuws, opinies en verhalen uit, zodat kinderen niet alleen meer te weten komen over hun eigen omgeving, maar ook leren over de levens van hun leeftijdgenoten in de rest van de wereld. Ruth Kronenbrug, directeur van Free Press Unlimited: "Free Press Unlimited zet over de hele wereld nieuwsprogramma's voor kinderen en jongeren op om ze te informeren over de wereld om hen heen. Op deze manier krijgen kinderen de kans zich te ontwikkelen tot kritische denkers die volwaardig kunnen deelnemen aan de maatschappij."
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing