Elle stapt in e-commerce met Elle Shop

Elle stapt in e-commerce met Elle Shop
  • Media
  • 13 sep 2016 @ 00:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceTijdschriftenMultichannelWebwinkel

Modeltitel Elle wil gaan cashen op het web met een nieuwe line-extension: Elle Shop. In deze webwinkel van het Hearst-magazine is een selectie van items op het gebied van mode, lifestyle, decoration, sport, travel en food te vinden, die ook zijn terug te vinden in Elle en de spin-offs Elle Decoration en Elle Eten.

Webwinkel Elle Shop bevat ruim 1.000 items en wordt doorlopend uitgebreid door middel van exclusieve product-releases van verschillende merken en warenhuizen. De webshop biedt via Elle Edit 'de allerlaatste trends en niet te missen must-haves per seizoen, met praktische one-click productshoppings en inspirerende trendreports.' 

Eigentijdse curatoren 

Elle Shop wil net als de printtitel van Elle hetzelfde stijlgevoel uitstralen en treedt met een toegewijde shop-redactie op als eigentijdse curator met dezelfde hoge kwaliteitseisen die de bezoeker van de andere titels gewend is. 

In het magazine zelf zijn de shoppable items te herkennen via een speciaal icoontje. De items worden niet alleen onder de aandacht gebracht in het magazine en op Elle.nl, maar ook via de social kanalen van de modeltitel: Instagram, Facebook, Pinterest en YouTube. 

Elle en al haar spin-offs is een uitgave van Hearst Netherlands, gevestigd aan het Koningsplein in Amsterdam. Andere titels zijn deze stal zijn Harper’s Bazaar, Esquire, Cosmopolitan, Men’s Health, Women’s Health en Quote. Hearst bereikt online 5 miljoen unieke vrouwelijke bezoekers en meer dan 1 miljoen unieke mannelijke bezoekers per maand met de verschillende domeinen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken