'Tijdschriften-Spotify' Maggy lanceert webversie
- Media
- 28 sep 2016 @ 11:28
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MediaTijdschriftuitgeversVerdienmodellenDigitaal
- 28 sep 2016 @ 11:28
- Redactie MarketingTribune
Maggy lanceert vandaag de 'beta' webversie voor zijn bestaande gebruikers. Maggy is de eerste magazine-applicatie die zowel op het web, tablet en iPhone de mogelijkheid biedt om onbeperkt tijdschriften te kunnen lezen voor een vast bedrag per maand.
Mede-oprichter Michael Croll benadrukt dat het gaat om een beta-versie. 'De afgelopen weken is de webversie van Maggy door een kleine groep getest. We hebben hard gewerkt om nu een zo goed en stabiel mogelijk product neer te zetten.'
De komende periode willen de makers gebruiken om 'Maggy Web' verder uit te breiden met functionaliteiten die al wel in de Maggy-app zitten. Nieuwe gebruikers kunnen zich nu nog alleen via de iPhone-app registreren.
Herlancering voor iOS
De webversie is responsive gebouwd en moet daarmee ook direct de aanhoudende vraag naar een tabletversie van Maggy voorlopig ook beantwoorden. Na de herlancering begin juli van Maggy voor iOS is het team direct doorgegaan met de ontwikkeling van een web-oplossing. Door de aanhoudende vraag vanuit de gebruikers is er besloten het product versneld 'in beta' te lanceren. Maggy verwacht eind dit jaar een speciale iPad-app te lanceren.
De makers van Maggy zien dat de special interest-tijdschriften het erg goed doen. 'Het leuke hiervan is dat je deze doelgroepen ook heel specifiek kan aanspreken', aldus partner Rutger Tijkotte. 'Een van onze focuspunten voor de komende tijd is dan ook het aantrekken van special interest magazines uit zowel binnen als buitenland. Uiteraard moet ook een special interest tijdschrift wel enig bereik hebben om het relevant te houden maar dat is bij veel special interest magazines geen probleem.'
Whitelabel voor magazines
Naast het aantrekken van meer (inter)nationale magazines is een andere focus voor Maggy de komende maanden het lanceren van een whitelabel-product voor uitgevers. Croll: 'De afgelopen periode hebben we vanuit diverse uitgevers de vraag gehad voor een article-based whitelabel-oplossing. Door aan die vraag tegemoet te komen kunnen we sneller kunnen groeien en óók internationaal aan onze exposure kunnen werken, voordat we Maggy verder uitrollen.'
Maggy is een Nederlandse startup, in januari 2016 gelanceerd door ondernemers Michael Croll en Rutger Tijkotte. Lezers van Maggy hebben ongelimiteerd de beschikking over meer dan 40 Nederlandstalige tijdschriften, waaronder glossy’s als Cosmopolitan en Quote, maar ook Vrij Nederland, Delicious en Fabulous Mama. Maggy kreeg begin 2015 een innovatie-subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing