Tram en abri JCDecaux verspreiden geur van appeltaart

Tram en abri JCDecaux verspreiden geur van appeltaart
  • Media
  • 1 sep 2016 @ 11:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieMarketingOutdoorCampagnes

Wat ruiken we nou? Appeltaart! Een speciale tram en abri van JCDecaux verspreiden momenteel de geur van verse appeltaart in het centrum van Amsterdam. De campagne vormt de aftrap van een nieuw seizoen Heel Holland Bakt.

'Amsterdam gaat een maand als ’s werelds grootste patisserie tegemoet', aldus JCDecaux. Voor de lancering van het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt zijn in de hoofdstad namelijk een 'Total View Tram' en een bestickerde abri te zien, die de geur van versgebakken appeltaart verspreiden.

Voor deze outdoor-activatie heeft JCDecaux een abri op het Leidseplein omgebouwd tot de welbekende Heel Holland Bakt-tent, waarin de deelnemers van het populaire programma wekelijks hun bakkunsten vertonen. Verder is een fraaie bestickering aangebracht en treffen passanten in de Abri echte keukenattributen, zoals een spatel, een deegroller en een oven.

André van Duin trakteert op taart

De 'Total View Tram' toont onder meer presentator André van Duin en juryleden Janny van der Heijden en Robèrt van Beckhoven. Van Duin en Van der Heijden wisten talloze OV-reizigers en fans bovendien in levenden lijve te verrassen door bij de geur-Abri kleine appeltaartjes uit te delen.

Deze gecombineerde actie is volgens de exploitant uniek in zijn soort: zowel de abri als de tram zijn voorzien van een geurdispenser. Zo tovert JCDecaux de hoofdstad met een heerlijke appeltaartgeur om tot enorme openluchtpatisserie. De appeltaarttram rijdt tot en met 27 september door heel Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken