Wefilm maakt docuserie 'Dochters' voor KPN

Wefilm maakt docuserie 'Dochters' voor KPN
  • Media
  • 26 sep 2016 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieVideoContentTelevisieproductie

De nieuwe zesdelige docuserie 'Dochters' is sinds dit weekend in zijn geheel on-demand beschikbaar bij KPN Presenteert. Deze productie van Wefilm, geregisseerd door Anne-Marieke Graafmans, is een serie over de intieme band tussen moeders en dochters in verschillende leeftijdsfases. De moeders en dochters hebben zichzelf en elkaar drie maanden gefilmd en laten hun wereld zien vanuit hun eigen perspectief.

Dit geeft een intieme kijk in het leven van drie opgroeiende meisjes in de leeftijd van 12 tot 19 jaar, met hun eigen dilemma’s en de omgang van hun moeders daarmee. Op een verrassende manier zien we dochters door de ogen van hun moeders en moeders door de ogen van hun dochters. 

Marnix Laurs, director of content van KPN: 'Dochters is de tweede serie van eigen bodem die KPN Presenteert brengt. Ik ben ongelooflijk trots op het mooie eindresultaat. Dochters is een serie die niet alleen moeders en dochters zal raken, maar iedereen die ooit een puber is geweest.'

Bas Welling, mede-oprichter Wefilm: 'We zijn op zoek gegaan naar een vernieuwende manier om deze moeder-dochter relaties in beeld te brengen. We hebben ervoor gekozen om hen zelf een camera te geven, omdat niemand dichterbij het gezinsleven komt dan zijzelf. En dat hebben ze fantastisch gedaan. Die aanpak geeft een uniek, intiem en herkenbaar inkijkje in deze families, zoals je dat nog nooit eerder hebt gezien.'

Puberperikelen

In de docuserie Dochters zien we Emma (12), een grappig, gevat en sociaal meisje dat aan de vooravond van de puberteit staat. Ze is de oudste thuis en maakt zich klaar om afscheid te nemen van de basisschool. Ze is erg nieuwsgierig naar alle veranderingen die haar te wachten staan en praat daar graag over met haar moeder Hanne (40).

Het tweede gezin bestaat uit Aisha (17) en haar moeder Marleen (50). Aisha is een echte puber. Ze rookt, ze drinkt en als het even kan gaat ze nooit meer naar huis. Ondanks de puberperikelen waar Marleen vrijwel dagelijks mee te maken heeft, doet ze haar uiterste best om Aisha te steunen en te sturen waar ze kan.

Ten slotte krijgen we een inkijkje in het leven van Tara (19) die op het punt staat om het ouderlijk huis te verlaten en op kamers te gaan wonen. Haar moeder houdt zich groot, al gaat ze haar dochter ontzettend missen. In de zesdelige serie beleven we kleine en grote verhalen, grappige en verdrietige momenten in onthullende dubbelportretten.  

KPN brengt speciaal voor klanten onder de vlag van KPN Presenteert gratis nieuwe Nederlandse kwaliteitsseries en programma's van eigen bodem rondom muziek en sport. De programma’s zijn door alle klanten te bekijken waar en wanneer men maar wil, ook voor wie alleen mobiel of breedband heeft. 

Wefilm is een prijswinnende productiemaatschappij, gericht op het ontwikkelen van filmcampagnes die het publiek niet worden opgedrongen, maar zo spraakmakend zijn dat de doelgroep het onderling deelt. Het bedrijf werkt voor merken als KPN, Google en Heineken. Hun films werden online meer dan 200 miljoen keer bekeken.

Credits

Klant: KPN (Linda Kramer, Thomas van Ardenne, Janice van den Bosch, Marnix Laurs) | Concept en productie: Wefilm | Creatie: Bas Welling, Roel Welling, Martijn de Jong | Regisseur: Anne-Marieke Graafmans | D.O.P.: Joost van Herwijnen | Producers: Annemieke Boschma, Tobias Wilbrink, Bo Polak | Executive producer: Bas Welling | Editor: Nick Rozenberg | Online: Daan Janssen | Kleurcorrectie: Joel Sahuleka | Geluid: Dennis Kersten | Geluidsnabewerking: Huibert Boon | Animatie: Vincent Rikkers | Research: Eva Vijselaar, Paula Pfauth, Jotte den Dulk, Fem Verbeek | Muziek: Paraphrase



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken