[Interview] Gert-Jaap Hoekman over de nieuwe NUsport-app

[Interview] Gert-Jaap Hoekman over de nieuwe NUsport-app
  • Media
  • 28 okt 2016 @ 12:42
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • UitgeefstrategieApps

Met de lancering van een vernieuwde app zet NUsport, onderdeel van NU.nl, in op een volledig crossmediale aanpak van het brengen van sportnieuws. We spreken met hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman.

Hallo Gert-Jaap, hoe gaat het met je?

Goed, dank je. Ik werk ruim vier jaar voor NU.nl, maar verveel me hier geen moment. We zijn continu aan het kijken hoe we onze sites en apps kunnen verbeteren. En ondertussen verslaan we dagelijks voor bijna 3 miljoen Nederlanders het nieuws. Die krankzinnige aantallen blijven ons allemaal een grote kick geven. Dat went niet.

Waarom was een vernieuwing van de app nodig?

Eerlijk gezegd hebben we de oude NUsport-app de laatste jaren veel te weinig liefde gegeven. Vanaf dit seizoen is NUsport hét sportmerk van Sanoma | SBS geworden: alle sportprogramma’s op SBS en Veronica dragen nu deze naam, daar paste ook online een nieuwe aanpak bij.

Wat zijn de nieuwe features?

De nieuwe app richt zich op twee dingen: video en live verslag op het snelste liveblog van Nederland. Zo zie je er als eerste de samenvattingen van de Champions League, Jupiler League, de KNVB Beker en de vriendschappelijke wedstrijden van Oranje, maar we werken ook aan eigen formats en brengen steeds meer beelden van andere sporten zoals Formule 1, tennis en wielrennen. Maar ook als we de beelden niet hebben, houden we onze bezoekers van minuut tot minuut op de hoogte van alle belangrijke sportevenementen.

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders?

NUstudio, onze commerciële afdeling die concepten voor adverteerders binnen het gehele netwerk van NU.nl bedenkt, gaat adverteerders van NUsport helpen om in te haken op het livemoment tijdens sportevenementen. Dit doen zij door onder de naam van de adverteerder mee te bloggen met onderscheidende gesponsorde blogposts.

Waar droom je nog van als het gaat om NUsport?

Personalisatie staat hoog op de agenda; zowel bij NUsport als bij NU.nl. Ik droom van een app die mensen kunnen instellen naar hun eigen wensen, zonder dat ze dit zelf veel moeite kost. Daarnaast zou ik nog graag de rechten hebben van de Formule 1, de Eredivisie, de Tour de France, de Olympische Spelen en alle EK’s en WK’s.

En hoe realistisch zijn die dromen?

Met die eerste droom zijn we bezig, die tweede wens is natuurlijk niet zo realistisch. Al vind ik het persoonlijk als sportliefhebber best frustrerend dat alle sportevenementen zo versnipperd zijn. Misschien moet ik binnenkort mijn ceo Peter de Mönnink eens lief aankijken…

Wat zijn de eerste reacties?

Het dagelijkse gebruik is meer dan verdubbeld. Daar zijn we onwijs trots op, ook omdat er nog veel verbeteringen op stapel staan.

NUsport bestaat uit tv-uitzendingen, de app, een website en themamagazines. Je bent bovendien hoofdredacteur van NU.nl. Hoe hou je het overzicht?

Dit klinkt heel flauw, maar je moet vooral kunnen vertrouwen op een goed team. Vroeger wilde ik misschien teveel alles zelf te doen, maar dat hou je op mijn plek niet lang vol.

www.nu.nl

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken