Erik de Zwart stapt over van Veronica naar TMG
- Media
- 24 okt 2016 @ 10:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersPersonaliaVideoRadio
- 24 okt 2016 @ 10:55
- Redactie Media
Erik de Zwart legt zijn functie als station director bij Radio Veronica neer en gaat aan de slag voor eigenaar TMG. Nu de fusie tussen Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica is afgerond, zal hij zich toespitsen op de verdere ontwikkeling van digitale video-formats voor TMG. Begin oktober kondigde TMG aan in het eerste kwartaal van 2017 te starten met het platform Telegraaf VNDG.
'Twee jaar geleden ben ik gevraagd om Radio Veronica weer op de juiste koers te krijgen', zegt De Zwart. 'Die klus zit erop en dus nu is het weer tijd voor een volgende fase. Er zijn grote mogelijkheden voor mediabedrijven. De consument wil simpelweg altijd, overal en op ieder apparaat kunnen kijken. Deze nieuwe vorm van televisie zorgt ervoor dat je altijd kunt kijken naar iets dat jou interesseert, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Om hier mijn creativiteit in te stoppen vind ik wéér een mooie uitdaging.'
Erik de Zwart (59) is al meer dan 35 jaar werkzaam in de media, begeleidt als ondernemer diverse start ups en is aandeelhouder in verschillende media gerelateerde ondernemingen. Daarnaast is hij voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40.
Telegraaf Media Groep is een van de grootste Nederlandse mediabedrijven, met landelijke printmerken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, Vrouw, regionale dagbladen zoals het Noord-Hollands Dagblad en de Gooi- en Eemlander, digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal, en radiozenders als Classic FM en - via een strategische samenwerking met Talpa - de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10.
Lees ook: Aankondiging van Telegraaf VNDG.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing