Gemiddelde bereiksprestatie JCDecaux verbetert met 12%
- Media
- 21 okt 2016 @ 10:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorOnderzoek
- 21 okt 2016 @ 10:12
- Redactie Media
Het bereik van buitenreclame bij exploitant JCDecaux stijgt volgens een update van het buitenreclame-onderzoek gemiddeld met ruim 12%. Lokale pakketten kunnen tot wel 30% meer GRP’s opleveren, met name in de grote steden.
Adverteerders hebben met buitenreclame bij JCDecaux vanaf nu een grotere slagkracht. Het buitenreclame-onderzoek BRO heeft een update gehad en maakt gebruik van actuelere inwoneraantallen en nieuwe data van OViN, het onderzoek naar verplaatsingsgedrag van de Nederlandse bevolking uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Het BRO meldt in zijn nieuwsbrief dat OViN meer valide cijfers oplevert dan het Mobiliteits Onderzoek Nederland, waarvan eerst gebruik werd gemaakt. OViN meet gemiddeld ongeveer 10 procent meer passanten langs buitenreclame-objecten.
'Die toename van verplaatsingen is overigens niet evenredig verdeeld over de regio’s en over de vervoersmiddelen. We zien bijvoorbeeld in de grote steden een sterke stijging van het aantal verplaatsingen per fiets. En omdat je vanaf de fiets meer kans hebt om bijvoorbeeld een abri-poster daadwerkelijk te zien stijgt daar het bereik van een campagne meer dan gemiddeld.'
Met deze update stijgt het aantal contacten dat Buitenreclame bij JCDecaux genereert gemiddeld met ruim 12 procent. Voor het lokale netwerk in Amsterdam neemt dit zelfs toe tot ruim 30 procent. Het grootste landelijke netwerk van JCDecaux, het abri-netwerk Supérieur met 2500 vakken, genereert met de nieuwe cijfers ruim 8 procent meer contacten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing