IJsberen Blijdorp winnen Beste Billboard Award
- Media
- 11 okt 2016 @ 12:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsReclameOutdoor
- 11 okt 2016 @ 12:39
- Redactie Media
Een billboard met twee ijsbeertjes van Diergaarde Blijdorp is door ruim 750 deelnemers uitverkoren als Hollands Beste Billboard 2016. Dat is de uitkomst van de tweede editie van de Golden Swipe-verkiezing, georganiseerd door marktonderzoeksbureau Ruigrok Netpanel.
Het billboard, waarop een vertederende ijsbeer-tweeling is te zien, werd gekozen via de zogenaamde swipe methode. Winnaar Blijdorp kreeg van Interbest snelwegreclame en marktonderzoekbureau Ruigrok NetPanel de Golden Swipe – het winnende billboard in mini formaat - uitgereikt. De Billboards van Blijdorp maakten onderdeel uit van een uitgebreide crossmediale campagne.
Natuur is populair outdoor-thema
Opvallend is dat de meest populaire billboards allemaal te maken hebben met de natuur of verse producten: na de ijsberen scoort het jachtluipaard van dierentuin Gaia goed, dan het verse fruit van La Place, gevolgd door een uiting van IKEA (een tafel gedekt met verse producten) en verse bloemen van het Bloemenbureau.
Voor de verkiezing van ‘Hollands Beste Billboard’ – een actie die liep in de zomer van 2016 – ontwikkelde Ruigrok NetPanel de ‘swipe-onderzoekstool’. Deelnemers kunnen hierbij op een aantal billboards reageren door te swipen. “Vorig jaar waren we de eersten die deze swipe-methode – bekend van datingapps als Tinder – in onderzoek gebruikten. Het blijkt perfect te werken, dus we zetten deze tool steeds vaker in!”, zegt directeur Marja Ruigrok enthousiast.
Sekse-verschillen bij billboard-waardering
Uit het onderzoek blijkt dat zowel mannen als vrouwen de billboards van de dierentuinen het meest aansprekend vinden. Maar daarna volgen de verschillen: de heren zijn meer gecharmeerd van Seiko, Audi en Pulsar terwijl de dames juist aanslaan bij de uitingen van Zinzi sieraden en het Bloemenbureau – waarop naast bloemen ook mooie mannen staan afgebeeld.
Blijdorp scoort bij alle leeftijdsgroepen als beste, ook de uitingen van Gaia Zoo en van La Place (met vers fruit) doen het in alle groepen goed. Reizen van Ryanair doen het goed bij 45 tot 54 jarigen en de bloemen (met de jonge mannen) worden warm ontvangen door de 65-jarigen en ouder.
Hollands Beste Billboard is een initiatief van het Amsterdamse Ruigrok NetPanel, een marktonderzoekbureau met passie voor online en kwalitatief marktonderzoek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- abri
- Blijdorp
- outdoor
- Ruigrok Netpanel
- Beste Billboard
- winnaar
- dierentuin
- award
- Golden Swipe
- ijsbeer
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing